پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 74347
منبع : خبرگزاری تسنیم

جمعیت زیرپوشش آب روستایی در استان قم به ۹۶ درصد رسید

قم نيوز : مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: جمعیت زیرپوشش آب روستایی در استان قم به ۹۶ درصد رسید.
جمعیت زیرپوشش آب روستایی در استان قم به ۹۶ درصد رسید
جمعیت زیرپوشش آب روستایی در استان قم به ۹۶ درصد رسید
به گزارش قم نیوز محمد احمدی جبلی در نشست خبری دستاوردهای انقلاب اسلامی که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی از همان بدو تأسیس در سال 77 اقدامات چشمگیری داشته است

وی افزود: بسیاری از روستاها از نعمت آب شرب روستایی و مستمر محروم بودند که پس از انقلاب آبرسانی غیر مهندسی انجام شد اما از سال 77 به صورت مهندسی صورت گرفته است.

احمدی جبلی افزود: به دلیل خشکسالی انتقال آب به روستاهای استان از سال 84 آغاز و در سال 89 برای اولین بار آب را به روستای بخش مرکزی دهستان قنوات و تعدادی از روستاهای دهستان قمرود انتقال دادیم.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان قم بیان کرد: از مجموع روستاهای استان، 156 روستا با جمعیت 154 هزار نفر و در قالب 154 مجتمع روستایی تحت پوشش آبرسانی هستند.

احمدی جبلی تأکید کرد: با اعتبارات صندوق توسعه ملی 48 روستا از مجموع 156 روستای قم از آب بهره مند شدند و اگر این کار انجام نمی‌شد شاهد خالی شدن روستاها بودیم.

وی با اشاره به اینکه برای آبرسانی سایر روستاها در سال 98 نیازمند تخصیص اعتبارات هستیم، تصریح کرد: در روستاهای تیره، ویریج، خاوه و فردو پروژه آبرسانی در حال اجرا است و این پروژه در سه ماهه اول سال 98 افتتاح می‌شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان قم ادامه داد: هم چنین با تخصیص اعتبارات در سال 98 شاهد آب‌رسانی فاز سوم با اعتبار 9 میلیارد تومان در دهستان قمرود خواهیم بود.

احمدی جبلی اضافه کرد: در بخش خلجستان و جعفر آباد آب رسانی انجام نشده و با نهایی شدن اعتبارات، آب‌رسانی به این دو بخش را در دستور کار خود خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال 97 شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی در روستاها 86 درصد است، اظهار داشت: در سال 97 جمعیت تحت پوشش آب 96 درصد هستند و جمعیت تحت پوشش فاضلاب دو روستا است.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان قم اضافه کرد: هم اکنون در روستاها مطلوب بودن آب شرب به 98 درصد رسیده است.

احمدی جبلی با اشاره به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و مدیریت صحیح آب، گفت: بد مصرفی‌ها را افزایش دادیم و بحران اصلی ما سوء‌ مصرف آب است که بخشی از آن در دست مسئولان و بخشی در دست مردم است.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان قم خاطر نشان کرد: هزار لیتر آب روستایی 200 تومان است و شهری 350 تومان است و به دلیل همین ارزان بودن، مصرف درست رعایت نمی‌شود؛ مردم آگاهی‌شان را بالا برده و مسئولین نیز در این زمینه به فکر باشند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcefx8f.jh8eei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما