دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 74935
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

ابعاد مختلف سبک زندگی فاطمی را برای نسل امروز تبیین کنیم

قم نيوز : عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر لزوم تبیین و معرفی ابعاد مختلف سبک زندگی حضرت فاطمه(س) برای آحاد جامعه به خصوص نسل امروز تاکید کرد.
ابعاد مختلف سبک زندگی فاطمی را برای نسل امروز تبیین کنیم
ابعاد مختلف سبک زندگی فاطمی را برای نسل امروز تبیین کنیم
حجت الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت صدیقه کبری(س) و روز زن و مادر اظهار داشت: این بانوی بی همتا را به خصوص می بایست از دو منظر نظری و جایگاه معنوی و علمی و همچنین از منظر جایگاه عملی و سبک زندگی حضرت مورد مطالعه قرار داد، چه آن که مداقه در این باره ما را با الگویی روبرو می سازد که برای زندگی همیشه بشریت حکم کیمیای سعادت را دارد.

وی افزود: این که ما می‌گوییم رسول الله(ص)، امیرالمومنین (ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) معصوم هستند همین عصمت را برای حضرت زهرا(س) نیز قائل هستیم و یکی از دلایل ما آیه تطهیر است که عصمت پنج معصوم در این آیه ثابت شده و جایگاه علمی و عملی ام ابیها(س) رفیع تر و بالا‌تر از سطح همه ی جامعه اسلامی تبیین می گردد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن همچنین گفت: از سویی این که پیامبر اکرم(ص) در آن حدیث معروف و معتبر می فرمایند رضای فاطمه(س) رضای خدا است و غضب ایشان نیز غضب خدا است. این حدیث به طور مطلق درباره حضرت فاطمه(س) عنوان شده و نشانگر آن است که حضرت از نظر اعتقادی و عملی آن قدر مصونیت دارند که هرچه به عنوان اعتقاد دینی بگویند اعتقاد دینی واقعی است و هر عملی انجام دهند عمل الهی و خدایی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: از سویی مکرر از زبان ائمه اطهار(ع) بر این مساله تاکید شده که مادرشان حضرت زهرا(س) حجت بر امامان ما نیز به شمار می رود و همه این ها نشان می دهد که ما اگر سعادت دنیا و آخرت را می خواهیم باید به سوی این بانوی بزرگوار دست نیاز دراز کرده و از رفتار و کردار و گفتارشان به خوبی الگوگیری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم همچنین گفت: رویکرد الگوگیری از گفتار و سیره نورانی حضرت فاطمه(س) در مقام عمل و سبک زندگی نشان می‌دهد که در همه ابعاد زندگانی همچون عبودیت و بندگی، تربیت فرزند، نقش شوهرداری و مادری برای امت اسلامی، برخورد با دیگران و همسایگان و غیره، ایشان والاترین الگو هستند که باید شاخصه های این قضیه برای آحاد جامعه امت اسلامی و به خصوص نسل امروز به درستی و خوبی تبیین و معرفی شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchmwnq.23nkxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما