چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : 74985
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله علوی گرگانی: حفظ و احیای موقوفات جدی‌گرفته شود

قم نيوز : آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه برخی از موقوفات از بین رفته و احیای آنها مشکلات خاص خود را دارد، گفت: در این زمینه باید مشکلات شناسایی شده و جلوی از بین رفتن موقوفات گرفته شود.
حفظ و احیای موقوفات جدی‌گرفته شود
حفظ و احیای موقوفات جدی‌گرفته شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه در هزینه کردن درآمدهای وقف باید حساسیت‌های لازم مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: بسیاری از موقوفات از بین رفته و احیای آنها نیز با مشکلات خاص خود همراه است که باید در این زمینه مشکلات موقوفات شناسایی و برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه برای احیا و اداره موقوفات می‌توان از محل درآمدهای خود آنها استفاده کرد گفت: می‌توان بودجه‌ای استقراض کرده تا موقوفه ای که در حال از بین رفتن است تعمیر و بازسازی شده تا بتواند هزینه‌های خود را تامین کند.

این مرجع تقلید ضرورت هزینه کردن درآمدهای موقوفات طبق نیات واقفان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید در این خصوص بررسی‌های لازم درباره وقف‌نامه ها صورت گیرد تا نیت واقف به صورت واضح مشخص شده و درآمدهای موقوفه در همان مسیر هزینه شود.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) نخستین واقف بودند، افزود: باید برای مدیران موقوفات دوره‌های آموزشی برگزار شده و نکات لازم در خصوص مصارف موقوفات تبیین شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpoqm.2bq048laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما