پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 75040
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

هزار آیه از قرآن کریم با منابع طبیعی مرتبط است

قم نيوز : مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: هزار آیه از آیات قرآن کریم در مورد آب، خاک، طبیعت و کشاورزی است و اینکه یک سوم قرآن به این مباحث اختصاص یافته نشان می‌دهد که علمای دینی و مروّجان قرآن باید نسبت به مباحث مرتبط با منابع طبیعی نگاهی ویژه داشته باشند.
هزار آیه از قرآن کریم با منابع طبیعی مرتبط است
هزار آیه از قرآن کریم با منابع طبیعی مرتبط است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام خاک پیش از ظهر امروز در گردهمایی روحانیون استان قم که با موضوع «نقش آموزه‌های دینی در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی» در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور پرشور روحانیون در این همایش اظهار کرد: اهداف مورد نظر نظام در حوزه‌های مختلف به ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی بدون مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه روحانیون و طلاب شدنی نیست.

وی با اشاره به موفقیت‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: برای برگزاری این همایش مجموعه‌های مختلف یک ماه امور مختلفی را دنبال کرده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به  آموزه‌های دین در حوزه منابع طبیعی تصریح کرد: هزار آیه از آیات قرآن کریم در مورد آب، خاک، طبیعت و کشاورزی است و اینکه یک سوم قرآن به این مباحث اختصاص یافته نشان می‌دهد که علمای دینی و مروّجان قرآن باید نسبت به مباحث مرتبط با منابع طبیعی نگاهی ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه علما باید به دنبال کمک به جهاد کشاورزی باشند، عنوان کرد: دین به‌عنوان پاسخ‌گوی نیازهای بشر باید به ابعاد مختلف زندگی انسان توجه داشته باشد و علما به‌عنوان پرچم‌داران دین با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توانند در حفظ اراضی مرتعی و جنگلی مشارکت کنند.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxxde.w6dtjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما