چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 7543
در تابستان امسال صورت می گیرد؛

اعزام 3 هزار نفر به مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور

قم نيوز : قم نیوز: مسوول ستاد شهید صیاد شیرازی از اعزام 3 هزار نفر به مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور در تابستان سال جاری خبر داد.
اعزام 3 هزار نفر به مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور
به گزارش قم نیوز، سید محمد هاشمی اظهار کرد: بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور امسال برای نخستین بار توسط ستاد مرکزی راهیان نور و ستاد شهید صیاد شیرازی ساماندهی می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از این افراد به صورت خود جوش برای بازدید از مناطق عملیاتی شمال غرب کشور اقدام می‌کردند اما از امسال این اردوها به صورت ساماندهی شده و منظم برگزار می‌شود.

مسوول ستاد شهید صیاد شیرازی موسسه طلایه‌داران آفاق نور افزود: در این راستا تابستان امسال علاقه‌مندان شرکت در این اردوها می‌توانند از استان‌های آذربایجان غربی و کردستان بازدید کنند.

هاشمی ابراز داشت: اردوهای راهیان نور غرب که پیش از این در تابستان اجرا می‌شد، در حال حاضر به یادمان‌های دفاع مقدس در دو استان ایلام و کرمانشاه محدود شده که به علت گرمی هوا، این دو استان در مهرماه و آبان‌ماه مورد بازدید زائران سرزمین‌های نور قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از مناطق عملیاتی شمال غرب کشور از شهر سنندج آغاز می‌شود و در شهرهایی مانند مریوان و مناطق عملیاتی والفجر چهار ادامه پیدا می‌کند.

مسوول ستاد شهید صیاد شیرازی موسسه طلایه‌داران آفاق نور ابراز داشت: بخشی از این اردوها به بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اختصاص دارد و در بخش دیگر کاروان‌ها از مناطق درگیری نیروهای ضد انقلاب با نیروهای نظامی در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: بخش دیگری از جذابیت‌هایی که در این اردوها وجود دارد به بازدید از مناطقی که لشکر صدام در آنها از بمب شیمیایی استفاده کرده اختصاص دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: شهر بانه، ارتفاعات بوالحسن، پیرانشهر، سردشت، دارساوین و یادمان شهدای زین‌الدین از دیگر مناطقی است که در اردوهای شمال غرب مورد بازدید قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نیروهای ستادی موسسه طلایه‌داران آفاق نور برای آماده‌سازی زیرساخت‌های پذیرایی از زائران از حدود یک ماه و نیم پیش در این مناطق مستقر شده‌اند و مشغول کار هستند.

مسوول ستاد شهید صیاد شیرازی موسسه طلایه‌داران آفاق نور گفت: این اردوها به طور رسمی از اوایل تیرماه آغاز خواهد شده و تا سه روز قبل از شروع ماه مبارک به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها توسط ستاد مرکزی راهیان نور برای بازدید ۱۰۰ هزار نفر آماده شده است، افزود: ستاد شهید صیاد شیرازی در این اردوها در مدت ۱۰ شب پذیرای ۳۰۰ نفر خواهد بود و در مجموع ۳ هزار نفر را ساماندهی خواهد کرد.

کاروان‌های راهیان نور گرد غربت را می‌زدایند
هاشمی با اشاره به توجه نشدن به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در غرب و شمال غرب کشور اذعان داشت: منطقه غرب کشور در جریان بازدیدهای کاروان‌های راهیان نور بسیار مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این مناطق تا به حال چندان مورد بازدید کاروان‌ها نبوده و از حال و هوای خاصی برخوردار است، اظهار کرد: هنوز می‌توان عطر و بوی سال‌های دفاع مقدس را در این مناطق حس کرد.

مسوول ستاد شهید صیاد شیرازی موسسه طلایه‌داران آفاق نور گفت: در زمان جنگ عملیات‌های بزرگ و سرداران توانمند بیشتر در منطقه جنوب کشور متمرکز بود، در حالی که منطقه غرب در مظلومیت به سر می‌برده و مردم این مناطق با ابزارهای گوناگون و سلاح‌های نامتعارف مورد تهدید بودند.

وی با اشاره به اینکه قرار است گرد غربت از مناطق عملیاتی غرب کشور برداشته شود، افزود: زائران این سرزمین‌ها با حضور در این مناطق یاد شهدای جبهه‌های غرب کشور را زنده خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.yn0k49nme5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما