يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 75658
منبع : خبرگزاری تسنیم

20 هزار و 60 نفر روز خادم به زائرین حرم کریمه اهل‌بیت(س) در ایام نوروز خدمات‌رسانی می‌کنند

قم نيوز : معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: ۲۰ هزار و ۶۰ نفر روز خادم افتخاری و اصلی در ایام نوروز ارائه خدمات به زائرین حرم مطهر حضرت معصومه(س) خواهند داشت.
۲۰ هزار و ۶۰ نفر روز خادم به زائرین حرم کریمه اهل‌بیت(س) در ایام نوروز خدمات‌رسانی می‌کنند
۲۰ هزار و ۶۰ نفر روز خادم به زائرین حرم کریمه اهل‌بیت(س) در ایام نوروز خدمات‌رسانی می‌کنند
به گزارش قم نیوز هادی محمود‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات حضرت خدیجه(س) کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه فرارسیدن سال جدید قرار داریم ازاین‌رو آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) جهت رفاه حال زائرین در سه حوزه خدمات فنی و مهندسی و عمرانی، فرهنگی و خدمات به زائرین خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی با اشاره به  بخش‌های مختلف حوزه خدمات به زائرین گفت: خدمات اماکن، برگزاری نماز، امانت‌داری اشیائ قیمتی، خودروهای زائر بر و خدمات سالمندان و خدمت‌رسانی زائرسرای کوثر ازجمله خدماتی  هستند که در ابتدای سال جدید به زائران ارائه می‌شود.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) به خدمات حوزه فنی و مهندسی آستان مقدس اشاره و ابراز کرد:افتتاح شبستان حضرت زهرا(س)، احداث فضاهای نیازمند به‌منظور خدمات به زائران در صحن جوادالائمه(ع) در حوزه خدمات رفاهی و خدمات فرهنگی، احداث آشپزخانه حضرت با هدف گسترش خدمت به زائر و ساماندهی آن، پروژه احداث اتوماسیون صنعتی تأسیسات آُستان مقدس حضرت معصومه(س) و راه‌اندازی صحن صاحب‌الزمان(عج) به طبقه منفی دو ازجمله خدماتی بوده که در حوزه فنی و مهندسی انجام‌گرفته و یا در دست انجام هستند.

محمود نژاد با اشاره به خدماتی که در حوزه فرهنگی برای رفاه حال زائران در ایام نوروز انجام می‌شود، گفت: امسال معاونت فرهنگی آستان مقدس نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر عمل کرده که ویژه‌برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی آستان مقدس، پویش ملی کتاب‌خوانی و عکس، نمایشگاه حریم حرم، برنامه حرم شناسی و شخصیت شناسی ازجمله این برنامه‌ها هستند.

 وی عنوان کرد: 20 هزار و 60 نفر روز خادم افتخاری و اصلی در ایام نوروز ارائه خدمات به زائرین حرم مطهر حضرت معصومه(س) خواهند داشت، سه هزار و 6 روز خادمان رسمی و 17 هزار نفر روز خادمان افتخاری به زائرین حرم کریمه اهل‌بیت(س) خدمات‌رسانی خواهند داشت.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: شبستان حضرت زهرا(س) با همت متخصصان آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با هزار و 200 مترمربع عرصه در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به افتتاح رسید و با احداث شبستان امام علی(ع) دسترسی این دو شبستان به هم در نظر گرفته‌شده است.

محمود نژاد با اشاره به زمان احداث شبستان امام علی(ع) مطرح کرد: طراحی محاسباتی صحن و شمع کوبی‌ها انجام‌شده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بعد از تقویت پی‌های صحن مطهر برنامه زمانی انجام می‌شود.

وی افزود: در ایام نوروز درمجموع 11 هزار نفر از زائرین حرم مطهر حضرت معصومه(س) در زائرسرای کوثر اقامت خواهند داشت، مسئله اسکان و زائرسرا یکی از مشکلات بزرگ شهر قم است، برخی خدمات در حرم مطهر و آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ارائه‌شده و ارائه برخی خدمات نیز نیازمند همت جمعی است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: سالیانه بیش از 23 میلیون نفر زائر به شهر مقدس قم وارد و به زیارت بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(س) مشرف می‌شوند، زمان اقامت زائر نیز در شهر قم طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

محمود نژاد با بیان اینکه طرح جامع توسعه حرم حضرت معصومه(س) در 5 بخش پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: این طرح برای سند چشم‌انداز حرم مطهر(س) برنامه‌ریزی‌شده و اقداماتی که قرار است برای حرم مطهر(س) رقم بخورد در راستای این چارچوب است.

انتهای پیام/  137
https://qomnews.ir/vdcaain0.49nmm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما