پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : 76052
منبع : خبرگزاری فارس

ماهيگيري سلبريتي ها از سيل

قم نيوز : در کشور ما در اتفاقاتی از قبیل سیل سلبریتی‌‌هایی هستند که در پیج های خود حرفهایی دور از عقل و منطق انتشار می‌دهند که شایسته نیست و اتفاقا اعتقادات بخش گسترده‌ای از جامعه را جریحه دار میکنند.
ماهيگيري سلبريتي ها از سيل
ماهيگيري سلبريتي ها از سيل
به گزارش قم نیوز محمدصادق اسلامی نوشت: در کشوری زندگی می‌کنیم که بخاطر وجود آزادی بیان گروهی از افراد سرشناس خودشان را مجاز به اظهار نظر در همه مسائل می‌دانند که در اکثر موارد نیز سخنان ناحقی گفته می‌شود که جای تأمل دارد.

اخیرأ شاهد بروز سیلاب در شهرهای گلستان و شیراز بودیم که اتفاقاتی ناخوشایند رقم خورد؛ اما ابتدا باید این نکته را یادآور شد که ایران همانند دیگر کشورهای جهان خواسته و یا ناخواسته مستعد بلایای طبیعی و غیر طبیعی است و غالبأ پس از این بلایا متأسفانه شاهد تلفات جانی و مالی نیز می‌شود اما در مورد ایران قصه چیز دیگری‌است زیرا همواره شاهد هستیم که بعد از اتفاقات اینچنینی سلبریتی هایی سر از پیج‌های خود در میاوردند و حرفهایی دور از عقل و منطق انتشار می‌دهند که شایسته نیست و اتفاقا اعتقادات بخش گسترده‌ای از جامعه را جریحه دار می‌کنند.

جالب اینکه واکنش های آنها نوعأ یک هدف را دنبال می‌کند که اغلب مثل همیشه سنگ آمریکا را بر سینه زده و به نفی شعار مرگ بر آمریکا بر می گردد ظاهرأ تابعیت گرفتن این کشور آنقدر به کام برخی‌ها شیرین آمده که حاضرند تمام اعتقاد و اصول و شرف یک ملت را زیر پا له کنند ولی در مقابل بتوانند رزومه صفحات مجازی خود را برای اقامت آینده  ثبت و در هنگام نیاز رو کنند زیرا قانونی در ایالات متحده به تصویب رسیده که بیانگر همین مطالب است و اتباع این کشور بایستی پیشینیه اظهارات خود را در قبال سیاست و مسائل اجتماعی که در فضاهای مجازی نشر می‌دهند ارائه کنند و سندی خواهد بود بر عقاید موازی با عقاید آنان که برای اقامت نیاز مبرم است.

اما در این بین چرا گروهی از مردم باید همسو با چنین چهره‌های مشهوری اندیشه مقدس یک کشور را بخاطر عیش و نوش آنها خرج کنند؟

 آیا امروزه بازیگری و خوانندگی و یا حتی فوتبالیست شدن همانند سابق یک کار دشوار و خاص است که از عهده دیگران بر نمی‌آید؟ ابدأ چنین نیست؛ بلکه به لطف پیشرفت در آکادمی‌های تخصصی و کلاسهای مهارت آموزی در ورزش و همچنین پیشرفت در دستگاه های نوین فیلم‌برداری وقطع تصویر و صدا گذاری و غیره در بازیگری آنچنان کسب و بروز این نوع حرفه‌ها آسان شده که بسیاری از جوانان علاقمند و پر انرژی و با خلاقیت در کشور ما می‌توانند خیلی بهتر و با خرجی کمتر برای هنر و ورزش این مرز و بوم مفید و افتخار آفرین باشند.

پس چرا یکبار هم برای همیشه مسئولان ما حساب انقلاب و بدنه مردم را از حساب عده‌ای سلیبریتی عاشق آمریکا جدا نمی‌کند؟ آیا حقیقتأ جایگزین کردن آنها سخت است و یا اراده مدیران مربوطه کم است؟

در قضیه اخیر سیلاب شمال کشور و شیراز که منجر به فوت تعدادی از هموطنان عزیز گردید طبق معمول از سوی عده‌ای نان به نرخ خور بجای ابراز همدردی با این حوادث شاهد بروز واکنش بعضی از ماهی‌گیران سلبیریتی از آب گل آلود بودیم و باز هم مانند گذشته هر آسمانی را به ریسمان بافتند تا سخن طنز خود را دلسوزی القا کنند و این بار سیل را به شعار مرگ بر آمریکا ربط دادند ؛ گویی خداوند مقتدر و دانا نستجیر بالله تقدیرات خود را به بر اساس توهین کردن و یا نکردن به یک کشور ظالم گره زده که اگر به ظالمانی که به شما ظلم روا میدارند پرخاش کنید و مرگ آنها را طلب کنید خداوند نیز به یاری ظالمان می‌شتابد و شعارتان را به خودتان برمی‌گرداند.

اما واقعا این سخن چه پشتوانه ای غیر از اقامت در آمریکا دارد؟ کشوری که نیاز دارو و همه کالاهای اساسی و حیاتی یک جامعه را ظالمانه تحریم میکند و زندگی چندین میلیون نفر در سراسر دنیا را بخاطر اهداف پلید خودش در مخاطره قرار داده است چرا نباید مستحق حتی یک لعن باشد؟

آیا آتش سوزی گسترده در جنگ های کالیفرنیا هم بازتاب شعارهای ما بوده که در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۸ بدلیل آتش سوزی بیش از ۶۱ هزار و ۹۱۶ هکتار از شهر "پارادایس" در کالیفرنیا از بین رفت و منجر به کشته شدن حدود ۸۸ نفر و سوختن بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ خانه و نابودی ۵۰۰ مغازه شد؟!!

آیا گرد بادهایی که هر ساله آمریکا را زیر و رو می کند و  قربانی هم میگیرد تقصیر ماست آیا سیلابهایی که شهرها را در خود غرق میکند  و زلزله‌های مهیب در آنجا هم مال شعار ماست؟

بهتر است آقایان و خانم های سلیبریتی ابتدا با جستجو مقتصری در گوگل از حوادث اینچنینی در جهان و خصوصأ آمریکای عزیزشان باخبر شوند و بعدا به اظهار فضل بپردازند گرچه می‌دانیم که شرط اقامت در آمریکا شنا کردن در رودخانه آنها است اما درخواست ما از مدیران مربوطه و همچنین از نمایندگان محترم مجلس این است که در برابر هجمه ناجوانمردانه این عده معدود که منافع و عقائد ملی را هدف قرار می‌دهند تدابیری اتخاذ کنند تا دیگر شاهد چنین مقایسه‌هایی نباشیم.

و ملت ایران نیز مادامی که دشمن از خباثت خود دست برندارد بر او لعن میفرستد چرا که شیوه ما شیوه زیارت عاشورا است و تا هر زمان که ظالمان ظلم کنند شعار و عمل مظلومان تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8yea.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما