دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : 76154
منبع : خبرگزاری ايرنا
به منظور جلوگیری از خطر سیل احتمالی

برخی خانه های روستای کهندان قم تخلیه شد

قم نيوز : بخشدار خلجستان قم گفت:در روستای کهندان این بخش به دلیل پیشگیری از وقوع سیل احتمالی ناشی از جاری شدن آب از سمت کوه وتوس، از مردم بومی که حدود 30 خانوار هستند، خواسته شده خانه های خود را برای مدت محدودی ترک کنند تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود.
برخی خانه های روستای کهندان قم تخلیه شد
برخی خانه های روستای کهندان قم تخلیه شد
به گزارش قم نیوز احمد فرج ‌اللهی بیان کرد: اوضاع این بخش پس از بارش های هفته جاری تحت کنترل می باشد و هشدارهای داده شده در خصوص ترک برخی از مناطق زیر مجموعه بخش به منظور پیشگیری از وقوع حوادث است.

کهندان روستایی از توابع دهستان قاهان بخش خلجستان قم است که در دره کوه وتوس قرار گرفته است.

وی افزود: سایر مناطق با وجود بارش شدید باران مشکل خاصی ندارد و با تمهیدهای انجام شده، آب در رودخانه ها و در مسیر طبیعی خود در جریان است.

وی با اشاره به این که راه های دسترسی به بخش خلجستان باز است، ادامه داد: از همه مردم بومی و گردشگران می خواهیم از نزدیک شدن به رودخانه های این بخش به منظور تفریح در شرایط کنونی خودداری کنند.

بارش باران که از عصر دیروز در قم آغاز شده، همچنان در برخی مناطق و بخش های این استان ادامه دارد.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 10 هزار تن در شرایط عادی و 50 هزار تن در فصول خاص، به مرکزیت شهر دستجرد یکی از بخش های پنج گانه قم است که با مرکز استان حدود 75 کیلومتر فاصله دارد.

بخش خلجستان دارای 2 دهستان دستجرد و قاهان و 52 روستاست، همچنین در این بخش، 33 روستا دارای شورای اسلامی و 27 روستا دارای دهیاری فعال می باشد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc0sqm.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما