شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 76263
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون آموزش حوزه های علمیه:

برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه، مقدمه عمل به آیات نورانی کلام وحی است

قم نيوز : معاون آموزش حوزه های علمیه ، برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه را مقدمه عمل به آیات نورانی کلام وحی دانست.
برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه، مقدمه عمل به آیات نورانی کلام وحی است
برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه، مقدمه عمل به آیات نورانی کلام وحی است
معاون آموزش حوزه های علمیه:
برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه، مقدمه عمل به آیات نورانی کلام وحی است
حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه ، برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه را مقدمه عمل به آیات نورانی کلام وحی دانست.

به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مهدی رستم نژاد با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات بین المللی قرآن طلاب علوم دینی اظهار داشت: اُنس و اُلفت با قرآن از جمله سفارش های بسیار موکد خود قرآن کریم و نیز اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، چه آن که اساساً دعوت به این که انسان با قرآن مانوس باشد، از جمله مهم ترین خواسته های خدای متعال از بشر است.

وی افزود: نحوه انس با قرآن البته شیوه ها و راه های مختلفی دارد که شامل حفظ و قرائت و ترتیل و در نهایت تدبر برای فهم آیات نورانی کلام الله مجید است.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان این که قرآن کتاب انسان ساز است و برای موحد شدن انسان ها و دست یابی آن ها به سعادت حقیقی دنیا و آخرت نازل شده است، گفت: از بحث قرائت قرآن تا عمل به آیات و به خصوص متخلق شدن به آن چه قرآن از انسان می خواهد، از جمله مسایلی است که باید در زندگی یک انسان مسلمان و موحد باید مدنظر قرار گیرد.

این استاد حوزه همچنین تاکید کرد: اولاً باید بدانیم که معلم قرآن خود خداست ، ثانیا مبلغ قرآن پیامبر است و مفسر آن نیز باز وجود نازنین رسول الله (ص) است و بر اساس آن حدیث معروف که علما وارثان انبیا هستند، اهل علم و حوزویان به طور کلی باید در مسیر قرآن و تبیین و نشر معارف آن بیش از سایرین گام بردارند.

وی ابراز داشت: این که گفته شده علما ورثه انبیا هستند، منظور بحث مادی نیست بلکه علما وارثان علمی و مسئولیتی در این بار به شمار می روند و در یک کلمه به این معناست که عالمان دین و کانون های علمی که حوزه ها و حوزویان باشند، وارث آن مسئولیت ها و رسالت هایی هستند که پیامبر اکرم(ص) و دیگر انبیای الهی داشتند.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: بر این اساس باید گفت که حفظ قرآن و محافظت بر آن، تببین آیات الهی و تدبر در آن و اجرای احکام قرآنی که میراث رسول اکرم است به حوزویان رسیده و آن ها باید بیش از دیگر اقشار جامعه در این راستا، نقش آفرین باشند که حقاً نیز همین طور بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد همچنین بیان داشت: از این رو همه مسیرهایی که به این اهداف بلند ختم می شود از جمله برگزاری مسابقات و یا برپایی محافل و نشست های علمی قرآنی و نیز کلاس های علمی در این خصوص و البته تدوین کتاب و مقالات همه ختم به این ها می شود و به هر صورت باید توجه داشت کسانی که با قرآن زندگی کرده و با آیات وحی نفس می کشند و عمر خود را در این راستا طی می کنند ، در نزد خدای متعال بسیار ماجور هستند.

وی گفت: قرآن کلام خدای متعال است و حقیقتاً سفره معنوی است که پروردگار برای ما در این عالم پهن کرده و لذا حضور در مسابقات قرآنی، مکاتبه و انتشار کتاب و مقاله و یا ترویج مباحث گفتاری و رسانه ای در این باره هم از سوی شرکت کنندگان و به خصوص برگزارکنندگان ، موجب اجر و ثواب الهی است.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: بر همین اساس، خبرنگاران و اهالی رسانه و کسانی که تبلیغ این کار را می کنند نیز همگی نزد خدای متعال، مأجور هستند و انشاالله همه باید تلاش کنیم که این مسایل صرفاً در حد حفظ و قرائت و تجوید باقی نماند بلکه مقدمه ای باشد برای رسیدن به عمق قرآنی و پیاده کردن مفاهیم ناب آن در سطح جامعه خودمان و نیز عرصه بین الملل.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdsx05.yt0996a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما