شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : 76289
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله مکارم شیرازی: ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان در تمام استان‌ها تشکیل شود

قم نيوز : آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: علاوه بر قم باید در تمامی شهرستان‌ها ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان تشکیل شود و کار و مدیریت‌ها را تقسیم کرده و به سیل‌زدگان کمک‌رسانی شود.
ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان در تمام استان‌ها تشکیل شود
ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان در تمام استان‌ها تشکیل شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان کشور استان قم، با تاکید بر اینکه حادثه ناگواری که در مناطق بسیاری از کشور واقع‌شده دارای آثار و تبعات بی‌سابقه‌ای بوده است اظهار کرد:‌ این سیلاب در بسیاری از شهرهای کشور خانه و اقلام و احشام بسیاری را از بین برده و حتی راه‌های مواصلاتی را نیز تخریب کرده است بنابراین لازم است به شکرانه سلامتی خود و دوستانمان به این قضیه ورود کنیم.

وی رفع نیازهای فعلی سیل‌زدگان، بازسازی خانه‌های تخریب‌شده و پیشگیری نسبت به آینده را سه مسئله مهم در ورود به وضعیت سیل‌زدگان کشور عنوان کرد و گفت: مسوولان نسبت به این سه مساله باید اهتمام داشته و علاوه بر قم باید در تمامی شهرستان‌ها ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان تشکیل شود و کار و مدیریت‌ها را تقسیم کرده و به سیل‌زدگان کمک‌رسانی شود.

این مرجع تقلید کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بدون همکاری همه مردم را محال دانست و افزود: اینکه فکر کنیم دولت، سپاه و ارتش به ‌تنهایی می‌توانند به حادثه دیدگان کمک کنند اشتباه است.

وی خواستار ورود مردم به مساله کمک به سیل‌زدگان با اولویت کمک‌های نقدی شد و گفت: افراد متمکن و غیرمتمکن  هرکدام به قدر توان خود به آسیب دیدگان سیل اخیر کشور کمک کنند و باید در این قضیه همه مشارکت داشته باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به کمک 350 میلیونی به سیل‌زدگان در دو مرحله در کنار ارسال کمک‌های غیرنقدی اظهار کرد:‌ باید اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد که تمام شهرها و استان‌ها چنین ستادی داشته باشند و همه دست‌به‌دست هم بدهند تا مشکل در هر سه مرحله حل شود.

وی عنوان کرد: سیل اخیر آزمون و امتحانی برای همگان بوده و باید از این امتحان آبرومند بیرون بیاییم، همان‌گونه که مردم به عاشورا و اربعین امام حسین(ع) کمک می‌کنند در این حادثه نیز باید به سیل‌زدگان که شیعیان امام حسین(ع) هستند کمک کنیم و مسلم است این کمک‌ها مورد تأیید امام زمان(عج) است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb95bz.rhb0wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما