چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : 76471
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی :

غرب با هیمنه پوشالی در مقابل تفکر انقلاب اسلامی به زانو درآمد

قم نيوز : رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: غرب میلیاردها دلار هزینه می‌کند اما در مقابل پارادایم به وجود آمده توسط امام خمینی ناامید شده و با همه هیمنه پوشالی اش در مقابل یک تفکر به زانو درآمد.
غرب با هیمنه پوشالی در مقابل تفکر انقلاب اسلامی به زانو درآمد
غرب با هیمنه پوشالی در مقابل تفکر انقلاب اسلامی به زانو درآمد
به گزارش قم نیوز محمد مهدی طهرانچی پیش از ظهر امروز در نخستین گردهمایی روحانیون دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، اظهار کرد: نخستین نشست تخصصی روحانیون دانشگاه آزاد اسلامی ابتکار جالبی بود که معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی پایه گذاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: به اعتراف یکی از روسای سابق دانشگاه ‌هاروارد، اساتید دانشگاه در امور مختلف دانشجو از قبیل آموزشی و تحصیلی، ناهنجاری‌های رفتاری دانشجویان صحبت می‌کنند اما در مورد این که چه طور می‌شود از دانشجویان بهتری ساخت دخالتی نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رابطه دانشگاه با دانشجو در حال تبدیل شدن به رابطه خریدار و فروشنده است، اظهار کرد:  مطالبی که استاد و رئیس دانشگاه در کتابش ذکر می‌کند مسئله ای است که ما هم با آن در دانشگاه ارتباط داریم. مسئله ای که عرض کردم به نوعی اعلام شکست برترین دانشگاه دنیا است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های معروفی همچون‌هاروارد و سوربن مدارس علمیه دینی بودند که بعدها با رویکردها و تفکرات جدیدی به دانشگاه تبدیل شدند گفت: در کشور ما مدارس علمیه قدمت چند صد ساله خود را حفظ کردند اما در دانشگاه‌ها در پاره ای از موارد در حال پیروی از آن‌ها هستیم. برخی‌ها فکر می‌کنند با تغییر یک کتاب می‌توانند تغییراتی پایه ای ایجاد کنند، در حالی که این‌ اتفاق نخواهد افتاد.

طهرانچی یادآور شد: غرب میلیاردها دلار هزینه می‌کند اما در مقابل پارادایم به وجود آمده توسط امام خمینی ناامید شده و با همه هیمنه پوشالی اش در مقابل یک تفکر به زانو در آمد.

وی با بیان اینکه غرب تصمیم گرفت دانشگاه را به متن جامعه ببرد تا جامعه را سکولار کند، افزود: متاأسفانه اجتماع جوانان از خانواده به دانشگاه تغییر رویه داد. آن جایی که متوجه تفکرات غرب نشویم و عمل کنیم بد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceze8f.jh8pfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما