سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 77198
منبع : خبرگزاری تسنیم

63 درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: ۶۳ درصد از جمعیت کل دانش‌آموزان استان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۹۷.۵ درصد آن در شهر قم در بالاترین تراکم جمعیت ساکن هستند.
۶۳ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند
۶۳ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام امروز در جلسه شورای معاونین و روسای ادارات مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان که با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان برگزار شد، با اشاره به اهمیت زیرساخت‌ها در کیفیت اجرای برنامه‌های آموزشی اظهار داشت: با توجه به حساسیت مقطع ابتدایی و نقش کلیدی آن در زیرساخت آموزشی باید نگاه جامع و بلندی به برگزاری دوره‌ها صورت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بالاترین تراکم جمعیت دانش‌آموزی استان را در مقطع ابتدایی دانست و تصریح کرد: 63 درصد از مجموع 255 هزار دانش‌آموز قمی در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند، در واقع بیش از نیمی از آن جمعیت کل دانش‌آموزان به این مقطع مربوط می‌شود که از این تعداد 97.5 درصد آن در شهر قم ساکن هستند.

وی کمبود فضای آموزشی و همچنین کسری نیروی انسانی را از مشکلات استان در حوزه آموزش و پرورش قلمداد کرد و افزود: علیرغم پیگیری‌ها و تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز و مدیریت مشکلات مربوطه همچنان با این کمبود مواجه هستیم و تا حدی با استفاده از ظرفیت‌های موجود نیز عملاً هیچ کلاس درسی بدون معلم باقی نمانده است.

شیخ‌الاسلام، جامعه آموزش و پرورش را جامعه‌ای بسیار گسترده تلقی کرد و گفت: بحث معیشت همکاران فرهنگی و حفظشان و جایگاه آنان از اهمیت و ارزش بسیار بالای برخوردار است، به همین منظور برای گرامیداشت هفته معلم از 1200 معلم سراسر استان به همراه خانواده آن‌ها تجلیل خواهد شد.

همچنین در همایش مدیران مدارس مقطع ابتدایی سراسر استان که در خانه معلم یک برگزار شد بعد از بررسی علل و راهکارهای رفع موانع موجود و پرسش و پاسخ در این زمینه خانم صدیقه سعادتمند به عنوان معلم نمونه استانی شناخته و به سطح کشوری معرفی شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbw8bz.rhbz9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما