چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : 77232
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش:

کمیته های هفتصد گانه ستاد همکاریها به قرار گاه های فرهنگی تربیتی در کشور تبدیل شده اند

قم نيوز : مشاور عالی وزیر و دبیرستاد همکاریها گفت: تشکیل جلسات فصلی ستاد همکاریها و کمیته های آن در بیش از۷۰۰نقطه کشور به قرارگاه تعلیم و تربیت هرمنطقه تبدیل شده است.
کمیته های هفتصد گانه ستاد همکاریها به قرار گاه های فرهنگی تربیتی در کشور تبدیل شده اند
کمیته های هفتصد گانه ستاد همکاریها به قرار گاه های فرهنگی تربیتی در کشور تبدیل شده اند
به گزارش قم نیوز علیرضا حاجیان زاده در نشست قطب دو کشوری کمیته همکاری ها اظهارداشت: با توجه به اهیمت تعلیم و تربیت  اسلامی و نیز نگاه وزارتخانه به همکاری با حوزه های علمیه تعامل در فعالیت ها ،همفکری در سیاست ها و تولید محتوا با مشارکت حوزه ها و سایر مؤسسات فرهنگی و حوزوی در برنامه های ستاد همکاریها لحاظ شده است.

دبیر ستاد  همکاریها با اشاره به تلاش موفق حوزه و آموزش و پرورش در توسعه مدارس معارف اسلامی و نیز مدارس مجری طرح امین گفت؛ خوشبختانه خروجی های قابل قبولی را در این مدارس شاهد هستیم . وی اظهار داشت مساجدی که گردانندگان آن ها روحیه آموزشی و تربیتی دارند وعلاقه مند به راه اندازی مدارس وابسته هستند نیز می توانند در قالب قوانین وزارت آموزش و پرورش و دریافت مجوز راه اندازی مدرسه غیردولتی فعالیت نمایند اما چنانچه موسسان و متقاضیان ،خارج از ضوابط و قوانین رسمی تعلیم و تربیت فعالیت کنند ،مورد حمایت وزارت آموزش و پرورش قرار نخواهند گرفت و راه اندازی این نوع مدارس ممنوع می باشد.

وی در ادامه گفت؛بحمدالله از سوی مراکز آموزشی و تربیتی رسمی آموزش و پرورش ابتکارات و خلاقیت های ارزشمندی را در قطب دو کشوری شاهد هستیم که امید داریم این شیوه ها و تکنیک های تعلیم و تربیتی به سایر استان های کشور نیز تعمیم داده شود.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به نظرات و توضیحاتی که اعضای قطب دو کشوری به عنوان دبیران کمیته های شش استان  ارائه کردند گفت؛هر جایی وظایف مختص خود را  دارد، امور اجرایی توسط معاونت های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه انجام می پذیرد و ستاد همکاریها وظیفه سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارتی، ارزیابی و پیگیری  امور را دارد و چنانچه مسائلی چون  اعزام مبلغ را پیگیری می کند صرفا به منظور کمک به سیستم و تسهیل در امور است.

دبیر ستاد همکاریها  با اشاره به اهتمام وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه  به شرکت منظم در نشست های فصلی تصریح کرد: تشکیل جلسات فصلی ستاد همکاریها و همینطور کمیته های همکاری در استان ها ،شهرستانها و مناطق سرا سر کشور به ریاست امامان جمعه و مدیران تاثیرگذار در امر فرهنگ و آموزش ، به  قرارگاه فرهنگی تربیتی هرمنطقه تبدیل شده است.

حاجیان زاده  تأکید کرد: تشکیل و راه اندازی شورای اندیشه ورز و لجنه های فکری با حضور نخبگان دستگاه های مربوطه کمک بزرگی به تحقق اهداف و سیاست های اسناد بالادستی و سند بینادین تحول آموزش و پرورش است.

وی به وظایف و خروجی های شوراهای اندیشه ورز اشاره کرد و گفت: «شناسایی آسیب های اجتماعی، هم فکری و ارائه راه حل»، «توجه به هنر دینی»، «نشر و توسعه نشاط و شادابی در چارچوب موازین اسلامی»، «جلوگیری از نفوذ نحله های فکری کاذب و عقاید ضاله»، «تقویت شعار حجاب و عفاف»، «توجه به مسائل خاص مدارس دخترانه » و... از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد بحث قرار بگیرد.

حاجیان زاده در پایان بر نقش مهم و اثرگذار اطلاع رسانی تاکید کرد و افزود: وقتی از فعالیت و اقدام خوبی اطلاع رسانی شود علاوه بر آگاهی بیشتر جامعه نسبت به موضوع انجام گرفته می توانیم در هویت سازی و درادامه ساختار سازی کمک بسزایی داشته باشیم.

وی بیان داشت: استفاده از همه ظرفیت های دستگاه های مرتبط از سیاست های ماست اما در مقام اجرا در مدارس، هماهنگی های لازم باید ازسوی معاونت پرورشی صورت پذیرد وبا ایجاد یک چترحمایتی و تقسیم کار در واحدهای آموزشی، نقش آفرینی نماید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcauun0.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما