سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 77430
منبع : خبرگزاری تسنیم

حجت‌الاسلام رفیعی: اوضاع اقتصادی مردم خوب نیست

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گرانی و اوضاع بد اقتصادی مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: اوضاع اقتصادی خیلی از مردم خوب نبوده و گرانی به مردم فشار می‌آورد و خیلی‌ها هفته‌به‌هفته نمی‌توانند گوشت تهیه کنند.
حجت‌الاسلام رفیعی: اوضاع اقتصادی مردم خوب نیست/خیلی‌ها نمی‌توانند گوشت تهیه کنند
حجت‌الاسلام رفیعی: اوضاع اقتصادی مردم خوب نیست/خیلی‌ها نمی‌توانند گوشت تهیه کنند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان از دیدگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام راحل در ماه رمضان شعر نمی‌گفتند و می‌فرمودند عظمت این ماه آن‌قدر زیاد است که باید این فرصت‌ها را غنیمت شمرده و به احیاء و خواندن دعا و نماز پرداخت.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر غنیمت شمردن فرصت‌های ماه مبارک رمضان گفت: هنگامی‌که ماه مبارک رمضان بر پیامبر اکرم(ص) وارد می‌شد تمامی اسرا را آزاد و به همه سائلان کمک می‌کردند.

وی ادامه داد: در دعای 44صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) می‌فرمایند ماه رمضان ماهی است که باید حرمت این ماه حفظ شود، چراکه حرمت نگه‌داشتن این ماه دارای اهمیت بوده و شکستن حرمت این ماه همچون شکستن حرمت خدا است.

 رفیعی با نقل روایتی از امام باقر(ع) که بین حضرت موسی و خداوند صورت گرفته عنوان کرد: در این روایت آمده، خداوند پاداش جوانی که به خاطر رضای الهی اقدام به روزه‌داری می‌کند را خودش اعطا کرده و به این شخص مباهات می‌کند، همچنین حضرت موسی از خداوند پرسید جزای کسی که سعی می‌کند آزارش به مردم نرسد چه هست؟ خداوند فرمودند روز قیامت آتش جهنم به این فرد حرام می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت موسی از خداوند سؤال کردند جزای کسی که دیگران اذیتش کردند چه هست؟ خداوند فرمود من این شخص را در سختی‌های قیامت کمک خواهم کرد. همچنین جزای کسی که در ماه مبارک رمضان به خاطر مردم روزه می‌گیرند مانند کسی بوده که روزه نمی‌گیرد و پاداشی شامل حال او نمی‌شود.

وی بیان کرد: روایت داریم اگر کسی در ماه رمضان روزه گرفته و چشم، گوش و زبانش را از غیبت و حرام دور نگه دارد، این شخص هم‌جوار و هم‌نشین حضرت ابراهیم(ع) خواهد بود.

رفیعی گرانی و اوضاع بد اقتصادی مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر پیامبر اکرم(ص) سه سال شعب ابی‌طالب را تحمل کردند سبب مسلمان شدن خیلی‌ها شد، این فشار سخت اقتصادی جامعه ما به مردم هم باید نتیجه‌ای داشته باشد چراکه اوضاع اقتصادی خیلی از مردم خوب نبوده و گرانی به مردم فشار می‌آورد و خیلی‌ها هفته‌به‌هفته نمی‌توانند گوشت تهیه کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawyn0.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما