پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : 77516
منبع : خبرگزاری تسنیم

33 گروه جهادگر قمی به سیل‌زدگان خدمت‌رسانی کردند

قم نيوز : مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم گفت: ۳۳ گروه جهادی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و حدود ۶۵۰ نفر در غالب ۴۵۰۰ نفر روز در این مناطق فعالیت کردند.
۳۳ گروه جهادگر قمی به سیل‌زدگان خدمت‌رسانی کردند
۳۳ گروه جهادگر قمی به سیل‌زدگان خدمت‌رسانی کردند
به گزارش قم نیوز سرهنگ علی دستوری پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد اظهار داشت: در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های زیادی داشتیم و سال گذشته حدود 207 کارگاه مشاغل خانگی با اشتغال 310 نفر راه‌اندازی شد.

وی افزود: امسال 250 برنامه داریم تا بتوانیم برای 380 نفر اشتغال ایجاد کنیم، این مشاغل شامل کارهای زودبازده و مشاغل خانگی است و در سه قطب صنایع تبدیلی استان اعم از لبنیات، پوشاک و گوهرتراشی و سنگ‌های قیمتی نیز کارهای ارزشمندی انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سال آینده این است که خدمت‌رسانی تبدیل به جبهه خدمت‌رسان توسط خود مردم در پایگاه‌ها و محله‌های مختلف شود و 200 گروه محله محور با محوریت مسجد و پایگاه محله تشکیل شود.

دستوری ادامه داد: تاکنون 50 گروه محله تشکیل شده است و قرار است یک اطلس جهادی در سراسر کشور انجام شود تا خدمت‌رسانی به محرومان به صورت آنلاین و به روز انجام شود.

وی عنوان کرد: شناسایی کارگاه‌هایی که دچار رکود شدند و شناسایی عوامل آن از دیگر فعالیت‌های ما در سال رونق تولید است تا کارگاه‌های تولیدی بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سیل اخیر تصریح کرد: از ابتدای بحث سیل از نظر تجهیز و آماده باش نیرو برنامه‌ریزی‌ها انجام شد و کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد و این کار همچنان ادامه دارد.

دستوری افزود: با توجه به اینکه ما معین استان لرستان بودیم نیروهای خود را اعزام کردیم، همچنین به مناطق خوزستان و گلستان نیز نیرو اعزام کردیم که حدود 250 منزل و 40 معبر توسط نیروهای ما لایروبی انجام شد و 250 قالیشویی در 5 روز انجام شد.

وی با بیان اینکه در سه بعد عمده در حرکت‌های جهادی و مجموعه سازندگی فعالیت می‌کنیم، بیان کرد: سال گذشته 150 گروه جهادی از طیف‌های مختلف در مجموعه بسیج به صورت مردمی سازماندهی کردیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم افزود: 40 هزار نفر روز سال گذشته در غالب 400 اعزام گروه جهادی به مناطق مختلف برنامه‌ریزی شد که در خارج استان و مناطق محروم و یا در بعضی از شهرهای محروم استان قم فعالیت‌های جهادی انجام دادند و 5 هزار نفر ویزیت رایگان توسط 15 گروه جهادی سازمان بهداشت و درمان انجام شد.

وی عنوان کرد: 33 گروه جهادی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و حدود 650 نفر در غالب 4500 نفر روز در این مناطق فعالیت کردند.

دستوری با بیان اینکه 50 پروژه عمرانی در سال گذشته توسط مهندسین جهادی ما انجام شد، بیان کرد: این پروژه‌ها شامل ساخت و تکمیل مساجد، پروژه‌های آبرسانی، آب شرب روستایی، آب کشاورزی و حتی در حاشیه شهر نیز حدود 3500 متر جدول‌گذاری و اصلاح معابر بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم خاطرنشان کرد: 504 پروژه عمرانی برای سال آینده در دستور کار داریم که از دهه فجر شروع شده و در صورت تعامل و تأمین اعتبار در 6 ماه اول سال می‌توانیم این پروژه‌ها را به سرانجام می‌رسانیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfvtde.w6deyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما