شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : 77592
منبع : خبرگزاری تسنیم

حجت‌الاسلام رفیعی: اصل ولایت‌فقیه یک اصل مسلم در میان فقها در دوران تاریخ بوده است

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه با بیان جایگاه و اهمیت انسان عالم گفت: اصل ولایت‌فقیه مورد انکار هیچ‌ کدام از علما نبوده و یک اصل مسلم در میان فقها در دوران تاریخ بوده است.
حجت‌الاسلام رفیعی: اصل ولایت‌فقیه یک اصل مسلم در میان فقها در دوران تاریخ بوده است
حجت‌الاسلام رفیعی: اصل ولایت‌فقیه یک اصل مسلم در میان فقها در دوران تاریخ بوده است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ‌ناصر رفیعی ظهر امروز در سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد اظهار داشت: در آغاز سوره انبیاء آمده مشرکان شش تهمت به پیامبر اکرم(ص) می‌زدند که از جمله آن‌ها ساحر بودن، بافتن رؤیاهای پریشان، دروغ خواندن ابلاغ رسول اکرم(ص) و شاعر خواندن آن حضرت بودند که خداوند به رسول اکرم(ص) گفته زیر بار خواسته‌های مشرکان نرو.

وی به تفسیر آیه هشتم سوره انبیاء پرداخت و گفت: مردم یا در رشته‌ای عالم  و متبحر هستند و یا اینکه قدرتی دارد که می‌تواند راه تشخیص و درمان را پیدا کند این افراد محتاط بوده و دسته سوم افراد جاهل هستند که در زمینه خاصی تخصص ندارند و باید به عالم و متخصص آن رشته مراجعه کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایات فراوان از ائمه معصومین(ع) که فرموده‌اند اهل ذکر ما هستیم، ادامه داد: وضو، نماز و اذان رسول گرامی اسلام به یک نحو بوده اما چرا در زمینه سنت پیامبر(ص) اختلاف وجود دارد؟ ائمه(ع) فرموده‌اند برای پی بردن به سنت پیامبر(ص) به ما مراجعه کنید.

رفیعی با تأکید بر اینکه تمام روایات و احادیث واردشده از ائمه(ع) بر اساس آیات قرآن کریم هستند، خاطرنشان کرد: منظور از آیه «و السئلوا اهل الذکر» اهل‌بیت(ع) هستند که در زمان غیبت کبری اهل ذکر و دانش شامل علما می‌شود.

وی ابراز کرد: امام زمان(عج) بیش از 40 توقیع در زمان غیبت صغری نوشته‌اند، یکی از افرادی که چندین سؤال خدمت امام(عج) نوشته‌اند اسحاق بن یعقوب بوده که سوالات را به دست محمد بن عثمان داده‌اند، حضرت مهدی(ع) نیز پاسخ سؤال‌های اسحاق بن یعقوب را داده‌اند، یکی از سؤال‌ها این بوده که مردم در زمان غیبت چه کنند؟ که حضرت فرموده‌اند به روات حدیث ما  که همان علما هستند مراجعه کنند.

استاد حوزه علمیه قم علما را مرزبانان دین اسلام دانست و تصریح کرد: مرجع تقلید هیچ‌گاه دین خود را به خاطر دنیای شما نمی‌فروشد و بر اساس آیات و روایات اقدام به دادن فتوا می‌کند.

رفیعی واجب بودن تقلید را حکم عقل دانست و گفت: رسول گرامی اسلام(ص) فرموده‌اند زمانی می‌آید که مردم دست خود را از عالم با تقوا جدا می‌کنند؛ در این زمان سه مصیبت به مردم وارد می‌شود نخست اینکه برکت از رزق می‌رود، دوم حاکم شدن سلطان جائر و سوم بی‌ایمان شدن انسان توهین کننده به عالم است.

وی در پایان با بیان جایگاه و اهمیت انسان عالم خاطرنشان کرد: اصل ولایت‌فقیه مورد انکار هیچ‌ کدام از علما نبوده و یک اصل مسلم در میان فقها در دوران تاریخ بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8iea.uqeahzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما