شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 77814
منبع : خبرگزاری فارس

قمي‌ها در ليگ كاراته‌وان به دنبال سهميه ملي

قم نيوز : كاراته‌كاهاي برگزيده تيم‌هاي چهار رده سني دختران به پسران در تلاش براي راهيابي به تيم‌هاي ملي با حريفان حاضر در مسابقات ليگ كاراته‌وان ايران رقابت مي‌كنند.
قمي‌ها در ليگ كاراته‌وان به دنبال سهميه ملي
قمي‌ها در ليگ كاراته‌وان به دنبال سهميه ملي
به گزارش قم نیوز بعد از تجربه موفق برگزاری نخستین دوره پیکارهای قهرمانی لیگ کاراته‌وان ایران در سال 1397، فدراسیون کاراته برای برگزاری دوره جدید این مسابقات از تیر ماه برنامه‌ریزی کرده و تیم‌های منتخب هیأت کاراته قم با قدرت در این مسابقات به میدان می‌روند.

*برگزاری لیگ کاراته‌وان با حضور دختران و پسران کاراته‌کا

با توجه به برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون برای برگزاری این پیکارها، این لیگ با حضور کاراته‌کاهای رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید در هر دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود و شرکت کنندگان برای کسب رتبه‌های برتر کاتای تیمی، کاتای انفرادی و کومیته انفرادی رقابت می‌کنند.

خبرنگار فارس برای بررسی چگونگی حضور قمی‌ها در این دوره به سراغ رئیس هیأت کاراته استان قم رفت و علیرضا برخوردار با بیان اینکه قم در دوره قبلی این مسابقات با درخشش کاراته‌کاهای خود عملکرد خوبی داشت، ابراز کرد: طبق برنامه اعلام شده توسط سازمان لیگ فدراسیون کاراته کشورمان، روزهای 13 و 14 تیر ماه مسابقات دختران و روزهای 20 و 21 همین ماه رقابت‌های پسران برگزار می شود.

*آماده‌سازی تیم‌های منتخب قم در خانه کاراته

وی با اشاره به میزبانی تهران از این مسابقات، بیان کرد: رقابت کاراته‌کاهای حاضر در لیگ کاراته‌وان ایران به شکل انفرادی برنامه‌ریزی شده و حضور در مسابقات آزاد و بدون محدودیت است، به همین منظور بهترین‌های کاراته قم در خانه کاراته مجموعه ورزشی راحله منطقه نیروگاه زیر نظر مربیان خود مشغول آماده‌سازی برای حضور در این رقابت‌ها هستند.

برخوردار خاطرنشان کرد: مسابقات کاراته دختران در رده سنی نونهالان با حضور کاراته‌کاهای اوزان منهای 35،  40،  45، 50 و به اضافه 50 کیلوگرم، رده نوجوانان در اوزان 42،  47، 54 و به اضافه 54 کیلوگرم، جوانان در اوزان 48، 53، 59 و به اضافه 59 کیلوگرم و رده امید در اوزان منهای50،  55، 61، 68 و به اضافه 68 کیلوگرم برگزار می‌شود.

*دعوت برترین‌های کاراته‌وان به اردوی تیم ملی

وی افزود: مسابقات پسران رده سنی نونهالان در اوزان 35، 40، 45، 50، 55 و به اضافه 55 کیلوگرم، نوجوانان در اوزان 47،  52، 57، 63، 70 و به اضافه 70 کیلوگرم، جوانان در اوزان 55، 61، 68، 76 و به اضافه 76 کیلوگرم و رده امید در اوزان 55،  60، 67، 75، 84 و به اضافه 84 کیلوگرم به انجام می‌رسد.

رئیس هیأت کاراته استان قم در پایان اظهار کرد: شرکت در این مسابقات پنج امتیاز و هر پیروزی 10 امتیاز خواهد داشت، ضمن اینکه مقام‌های اول، دوم، سوم، پنجم، هفتم، نهم، یازدهم و سیزدهم به ترتیب امتیازات 100، 70، 40، 30، 20، 10 و پنج دریافت می‌کنند و امتیازات کشوری، بین المللی و برون‌مرزی سبکی نیز در مجموع امتیازات کاراته‌کاها لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژه نفرات اول تا سوم جوایز نقدی در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام کاراته‌کاها برای شرکت در این مسابقات از طریق سایت فدراسیون کاراته انجام می‌شود، ضمن اینکه با تصمیم فدراسیون کاراته نفرات اول تا چهارم رنکینگ از سوی سازمان لیگ به سازمان تیم‌های ملی برای حضور در اردو معرفی خواهند شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgt79u.ak9uq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما