سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 78603
منبع : خبرگزاری ايرنا

۴۵ زندانی به همت ستاد دیه قم آزاد شدند

قم نيوز : مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ زندانی به همت ستاد دیه آزاد شده اند که ۱۲ تَن زندانی مهریه، ۲۹ تَن بدهکار جرایم مالی، سه تَن زندانی نفقه و یک تَن زندانی حوادث رانندگی بوده اند.
۴۵ زندانی به همت ستاد دیه قم آزاد شدند
۴۵ زندانی به همت ستاد دیه قم آزاد شدند
به گزارش قم نیوز رضا مرادی پور افزود: میزان بدهی این زندانیان ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده که با جلسات صلح و سازش هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از طریق گذشت شکات و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با کمک خیران و مبلغی نیز از طریق پرداخت وام قرض الحسنه پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷۲ زندانی جرایم غیرعمد از جمله ۱۶ بدهکار مهریه در زندان‌های استان هستند و امیدواریم بتوانیم با کمک خیران تعداد زیادی را آزاد نمائیم.جشن گلریزان در تاریخ ۲۲ اردیبشهت ماه با حضور مسئولان استانی و خیران در تالار ونوس قم برگزار و ۱۱ میلیارد ریال کمک نقدی جمع آوری شد.

مرادی پور افزود: همچنین خیران در طول ماه رمضان ۱۶ میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به ستاد دیه استان کمک نموده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۹۷ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی ۱۶۰ میلیارد ریال، در این استان آزاد شدند که ۸۳ تَن بدهکار مهریه، ۳۳ تن بدهکار نفقه، ۱۷۱ بدهکاران مالی، هفت تَن به دلیل حوادث رانندگی، ۲ تَن حوادث کارگاهی و یک تَن ایراد صدمه بدنی غیرعمد بودند.

وی ادامه داد: ۱۶ میلیارد ریال از سوی شاکیان تخفیف داده شد، ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با کمک خیران و پرداخت وام قرض الحسنه و هشت میلیارد ریال نیز توسط خانواده‌های زندانیان تأمین شده است.

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه قم، ۱۰ تَن از زندانیان آزاد شده در سال گذشته خانم و ۲۸۷ تَن مرد بوده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه ستاد دیه، افرادی که سوابق کیفری نداشته و بدهی کمتری داشته باشند، در اولویت آزادی می‌باشند.

وی افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرایم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف‌هایی از طلبکاران می‌گیرد و مقداری نیز کمک خیران را جذب می‌نماید.

ستاد دیه استان قم با شماره حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۲۶۶۶ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم قم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcds905.yt0jz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما