پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : 78979
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله حسینی بوشهری:

امر به معروف، نهی از منکر و اقامه حدود الهی قوام جامعه اسلامی است

قم نيوز : دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، با اشاره به ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب نسبت به قم و مظاهر ظهور و بروز یافته در این شهر، گفت: واقعیت این است که فرهنگ، آداب و رسوم جامعه اسلامی دشمن دارد و دشمنان به دنبال کمرنگ کردن آداب اسلامی در کشور به ویژه در شهر قم هستند.
امر به معروف، نهی از منکر و اقامه حدود الهی قوام جامعه اسلامی است/ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب نسبت به قم
امر به معروف، نهی از منکر و اقامه حدود الهی قوام جامعه اسلامی است/ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب نسبت به قم
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری،  امروز پنجشنبه 30 اسفندماه 1398 در همایش فعالان عفاف و حجاب قم که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، بیان داشت: غایت اصلی و اساسی دین بر 3 اصل امر به معروف، نهی از منکر است و اقامه حدود الهی در جامعه استوار است.

وی با بیان این که برپایی این 3 اصل موجب قوام جامعه اسلامی می شود، افزود: قوام جامعه اسلامی نیز به عظمت اسلام منجر خواهید گردید و اینجاست که همگان می فهمند که اسلام دارای قانون و ضابطه بوده و مشوق خوبی‌ها و توبیخ کننده نسبت به زشتی‌ها است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از وظایف کلیدی و مهم افراد را تبلیغ دین در جامعه برشمرد و ادامه داد: همه باید به اندازه توان، قدرت و دانشمان از دین حمایت و حراست کنیم.

وی مبلغ دین خدا بودن را دارای لوازمی دانست که مهم ترین این لوازم شناخت دین الهی است و اظهار داشت: برای احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ابتدا باید آن را به صورت صحیح بشناسیم تا بدانیم که چه امری را می خواهیم تبلیغ کرده و از چه نهیی مردم را بر حذر داریم.

آیت الله حسینی بوشهری تبلیغ را امری بسیار مهم عنوان کرد و گفت: کسانی که کلام و پیام خدا را به جامعه منتقل می‌کنند با صبوری و بردباری این کار را انجام می دهند و صریح و شفاف سخن می گویند.

وی با اشاره به نگرانی مراجع تقلید، علما، متدینین و مسئولان درباره وضعیت قم، خاطرنشان کرد: مدتی است که حرکت خزنده ای در قم در حال سرعت گرفتن است، گویا می خواهند چهره شهر را به گونه دیگری نشان داده و عادی سازی انجام دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب نسبت به قم و مظاهر ظهور و بروز یافته در این شهر، ادامه داد: واقعیت این است که فرهنگ، آداب و رسوم جامعه اسلامی دشمن دارد و دشمنان به دنبال کمرنگ کردن آداب اسلامی در کشور به ویژه در شهر قم هستند.

وی افزود: دشمنان جامعه اسلامی در اندلس نیز برای این که انگیزه های دینی مردم را تضعیف کنند، 2 حرکت انجام دادند که یکی توزیع رایگان مشروبات الکلی و دوم رواج بی بند و باری و ولنگاری در جامعه بود و همین امر موجب فروپاشی جامعه شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن در جنگ تحمیلی حریف ما نشد و در تحریم اقتصادی نیز به لطف الهی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، ادامه داد: دشمن در مسأله تهاجم فرهنگی بسیار سرمایه گذاری کرده است و از قوی‌ترین ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.

وی هم افزایی عمومی در جامعه در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و تصریح کرد: لازم است مردم متوجه وظیفه دینی خود در این زمینه باشند و نسبت به مسائل احساس مسئولیت کنند.

امام جمعه قم در پایان خواستار تقویت نهادهای متولی امور فرهنگی و اخلاقی در جامعه شد و بیان داشت: در بخش اقتصادی نیز با آسیب‌هایی مواجه هستیم که مهم ترین آن بیکاری است که موجب ناهنجاری هایی چون اعتیاد و طلاق می شود که ضروری است به این مسأله نیز توجه ویژه ای شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjhhea.uqeoazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما