يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 79273
منبع : خبرگزاری فارس

دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در قم

قم نيوز : مدیرکل میراث فرهنگی استان قم از دستگیری ۷ حفار غیرمجاز در قم خبر داد.
دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در قم
دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در قم
به گزارش قم نیوز حمید یزدانی با اعلام این خبر گفت: درپی کسب خبری مبنی بر حضور یک باند حفاری غیر مجاز در منطقه تخت شاه واقع در کیلومتر 55 جاده قم - تهران به قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم و  عوامل انتظامی کوشک نصرت قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی قم افزود: طی عملیات صورت گرفته ۷ نفر هنگام حفر غیر مجاز یک حلقه چاه ۲۰ متری دستگیر و به همراه آلات و ادوات حفاری شامل یک دستگاه موتور برق، پمپ و مقدار ۲۰متر شلنگ، یک دستگاه شاخکی جهت پیدایش طلا در زیر خاک، یک دوربین تک چشم، یک قبضه چاقو و سیم و کابل، به پاسگاه انتظامی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: هرگونه کاوش و حفاری غیرمجاز برای دستیابی به اشیاء تاریخی برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی ممنوع بوده و مرتکب به حبس و ضبط اشیاء مکشوفه محکوم می‌شود.

‌ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان از مردم قم خواست تا برای حفظ میراث فرهنگی استان، گزارش اقدامات مشکوک در اطراف محوطه‌های تاریخی و تپه‌های باستانی را به فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی قم با شماره‌های 37740492 و 37738199 تماس حاصل کنند و یا از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نیروهای انتظامی در اسرع وقت حضور پیدا کنند و مانع حفاری‌های غیر مجاز شوند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchxinq.23nwqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما