چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : 79427
منبع : خبرگزاری تسنیم

دین اسلام برخلاف غرب جایگاه ویژه‌ای برای انسان قائل شده است

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ارزش و اهمیت اسلام برای حقوق بشر گفت: نقطه مقابل حقوق بشر معاصر دیدگاه اسلام قرار دارد و اسلام در تعریف انسان از همان ابتدا او را به عنوان مسجود ملائکه و دارای مرتبه بالا می داند.
دین اسلام برخلاف غرب جایگاه ویژه‌ای برای انسان قائل شده است
دین اسلام برخلاف غرب جایگاه ویژه‌ای برای انسان قائل شده است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد جواد ارسطا ظهر امروز در کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفاء برگزارشد،با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند انسان را بر تمامی مخلوقات برتری داده است و با فرستادن 124 هزار پیامبر برای هدایت بشر بیشترین هزینه را برای انسان می‌کند.

وی با اشاره به تفکر غرب درباره جایگاه انسان افزود: غرب مبنای حقوق بشر و آزادی‌ها را شان انسانی می‌داند و در اعلامیه جهانی حقوق بشر مبنا شان و حیثیت انسانی بیان شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه دولت اسلامی موظف است در تکریم انسان گام های بلندی بردارد ادامه داد: مبنای اختلاف اسلام و غرب درباره حقوق بشر به تعریف آن باز می‌شود در حقوق بشر غربی بیان شده که انسان آزاد به دنیا می‌آید.

ارسطا با اشاره به ارزش و اهمیت اسلام برای حقوق بشر تصریح کرد: نقطه مقابل حقوق بشر معاصر دیدگاه اسلام قرار دارد و اسلام در تعریف انسان از همان ابتدا او را به عنوان مسجود ملائکه و دارای مرتبه بالا می‌داند.

وی با بیان اینکه اگر مبنای آزادی این باشد که بر آزادی دیگران لطمه وارد نشود این آزادی لجام گسیخته می شود،افزود:یکی از نتایج فاسد پذیرش حق بر ناحق بودن گروه های تکفیری هستند، عده ای برای این مفهوم توجه به اخلاق عمومی را جایگزین کردند ولی یک مشکل وجود دارد و اینکه اخلاق عمومی تعریف مشخصی ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اعلامیه حقوق بشر را تنها پیروزمندان جنگ جهانی دوم نوشته اند و یکی از نقاط تاسف بار این است که این اعلامیه یک اعلامیه جهانی خوانده شده است.

ارسطا با بیان اینکه برخی تصور می کنند اعلامیه حقوق بشر مصداق سیاره علما است، خاطرنشان کرد: این تصور اشتباه است در حالی که این اعلامیه از جانب سکولارها و لیبرال ها تدوین شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciy5ay.t1a3r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما