پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 79645
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل حج و زیارت: 

۱۴ کاروان از قم به حج اعزام می‌شوند

قم نيوز : مدیرکل حج و زیارت قم گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ زائر قمی در قالب ۱۴ کاروان به حج واجب امسال مشرف می‌شوند.
۱۴ کاروان از قم به حج اعزام می‌شوند
۱۴ کاروان از قم به حج اعزام می‌شوند
به گزارش قم نیوز مهدی صالحی بیان کرد: اعزام کاروان حجاج استان قم به سرزمین وحی از بیست و دوم تیرماه جاری آغاز می‌شود و در این میان ۱۰ کاروان مدینه قبل و ۴ کاروان مدینه بعد هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام پروازهای حجاج قمی از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود، افزود: پس از انجام اعمال حج و زیارت اماکن مقدس در مکه مکره و مدینه منوره، فرآیند بازگشت کاروان ها تا دهه اول ماه محرم به طول خواهد انجامید.

وی ادامه داد: ۵۱ درصد حجاج استان را برادران و ۴۹ درصد را خواهران تشکیل می دهند و همه اقشار سنی از نوجوان، جوان و سالمند در کاروان ها حضور دارند.

صالحی گفت: طول مدت سفر حج امسال حدود ۳۵ روز خواهد بود و در این میان ۷۸ تن به عنوان عوامل کاروان، هفت پزشک و ۵۸ تن به عنوان عوامل آشپزخانه مرکزی به حجاج اعزامی از قم خدمت رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه اعزام ایثارگران به حج یکی از برنامه های مهم اداره کل حج و زیارت قم است، افزود: همچنین ۱۳۰ تن از ایثارگران در کاروان های اعزامی استان به سرزمین وحی حضور دارند.

وی ادامه داد: اداره کل حج و زیارت استان تمام امکانات خود را برای انجام مطلوب برنامه های حج به کار گرفته و امیدواریم این سفر معنوی بدون هیچ مشکلی برای زائران قمی برگزار شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcamin0.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما