چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 80313
منبع : خبرگزاری فارس

شبکه‌سازی قرارگاه‌های فرهنگی سراسر کشور دنبال می‌شود

قم نيوز : مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: تاکنون اتصال میان قرارگاه‌های فرهنگی محله‌ای برقرار نشده است به همین علت شبکه‌سازی ائمه جمعه و قرارگاه‌های فرهنگی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.
شبکه‌سازی قرارگاه‌های فرهنگی سراسر کشور دنبال می‌شود
شبکه‌سازی قرارگاه‌های فرهنگی سراسر کشور دنبال می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر ولدان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم در نشست شورای سیاست‌گزاری ائمه جمعه استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه قرارگاهی ملی به‌منظور بررسی عملکرد نماز جمعه با حضور نمایندگان ولی‌فقیه به صورت فصلی در تهران تشکیل می‌شود، تصریح کرد: نماز جمعه قم با برنامه‌های مختلف فرهنگی و انقلابی در میان نمازهای جمعه کشور یک جایگاه متفاوتی را به خود اختصاص داده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم از برگزاری دومین سالگرد نکوداشت آیت‌الله مشکینی یاد کرد و گفت: در ماه جاری مسابقه کتابخانه‌خوانی از خطبه‌های این شخصیت برگزار می‌شود.

همچنین، مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری‌ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه دیدار اخیر ائمه جمعه با رهبری معظم انقلاب افق‌های جدیدی را برای این شخصیت‌ها به دنبال داشته است، مطرح کرد: یکی از مباحث مورد تاکید رهبری حرکت‌های منسجم و قرارگاهی بود که می‌تواند موجب تحقق نتیجه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجر حسنی سعدی با بیان اینکه چارچوب‌های یک قرارگاه فرهنگی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تببین شده است، تصریح کرد: تاکنون با وجود انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی در سطح کشور، اتصال میان قرارگاه‌های فرهنگی محله‌ای برقرار نشده است و نتوانسته‌ایم یک قرارگاه ملی جامعی با حضور ائمه جمعه داشته باشیم تا بتوانیم حرکت‌های منسجم را دنبال کنیم به همین علت اکنون شبکه‌سازی ائمه جمعه و قرارگاه‌های فرهنگی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه هر منطقه کارشناسان و صاحب‌نظران فرهنگی در منطقه خود هستند، عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت این افراد می‌توانیم یک نقشه راهبردی جامع برای برنامه‌های فرهنگی کشور ارائه دهیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcexx8v.jh87zi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما