دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : 80499
منبع : خبرگزاری تسنیم

استان قم رتبه نخست واگذاری زمین به فعالان اقتصادی را کسب کرد

قم نيوز : مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان قم گفت: استان قم در امر واگذاری زمین به فعالان اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار طی سه‌ماهه نخست سال ۹۸ رتبه نخست را کسب کرده است.
استان قم رتبه نخست واگذاری زمین به فعالان اقتصادی را کسب کرد
استان قم رتبه نخست واگذاری زمین به فعالان اقتصادی را کسب کرد
به گزارش قم نیوز اسرافیل شعاعی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره حمایت و تقویت صنایع کوچک و متوسط اظهار داشت: ستاد رونق تولیدی در استان راه انداخته‌ایم تا بتوانیم در راستای این شعار که «برای تولید واقعی هیچ بن‌بستی وجود ندارد» قدم برداریم و تحریم‌های ظالمانه را برای واحدهای تولیدی کم کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان قم بیان کرد: واحدهای صنعتی در راستای اولویت‌هایی که صنعتگران تعیین کرده‌اند اداره و هدف مجموعه شرکت شهرک‌ها انجام اقداماتی برای این واحدها است.

وی با تأکید بر اینکه شرکت شهرک‌ها هیچ بن‌بستی برای صنعت تولید ندارد، افزود: ایجاد زیرساخت‌های صنعتی و خدمات نرم‌افزاری، مشاوره‌ای دو کار عمده شرکت شهرک‌ها است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان قم با اشاره به فعال بودن 250 واحد سنگ‌بری در استان گفت: 4 هزار نفر در واحدهای سنگ بری در حال فعالیت هستند.

شعاعی ابراز کرد: استان قم در امر واگذاری زمین به فعالان اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار طی سه‌ماهه نخست سال 98 رتبه نخست را کسب کرده است.

 معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم با بیان اینکه در قم 8 معدن فعال داریم، گفت:بیشتر معادنی که در حوزه استان قم قرار دارند در زمینه گرانیت و شبه گرانیت‌ها است و به دلیل اینکه کشش بازار به سمت بازار مرمری بوده معادن قم شکوفایی لازم را نداشته‌اند.

وحید آشتیانی با بیان اینکه یک واحد صنعتی کوچک نمی‌تواند قدرت رقابتی با کشورهای دیگر داشته باشند، افزود: یکی از کارهای خوبی که در این رابطه انجام‌شده تغییر نگاه مسئولان به سنگ است

وی با اشاره به اینکه استان قم جزو 5 استان نخست در تولید سنگ است، گفت: استان‌های تهران، فارس و مرکزی در رتبه‌های نخست قرار دارند، ازنظر تعداد استان قم رتبه دوم و ازنظر کیفیت تولید رتبه نخست را دارد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم عنوان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت تولید سنگ در کشور بیش از نیاز داخلی است به همین جهت در توسعه خوشه‌ای تمرکز خود را روی توسعه بازار و توسعه کیفیت گذاشته‌ایم، طبیعی است که رکود صنعت سنگ هم بر رکود صنعت سنگ تأثیر گذاشته است.

آشتیانی گفت: شهرک صنعتی الغدیر ظرفیت خوبی برای ایجاد پایانه صادراتی صنعت سنگ دارد، با ایجاد این پایانه می‌توان  از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی استفاده کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhxeo.uqeyhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما