شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 80706
منبع : خبرگزاری ايرنا

آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد

قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شکوهیه قم که از جمعه‌شب در این شهرک آغازشده بود با حضور تیم‌های مختلف امدادی در ساعت پنج بامداد امروز(شنبه) اطفا شد.
آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
به گزارش قم نیوز محسن اوروجی اظهار داشت: این آتش‌سوزی در ساعت ۲۲ و ۴۳ دقیقه شب گذشته در واحد تولید رنگ در این شهرک صنعتی آغاز و حجم آتش‌سوزی در این کارخانه موجب سرایت آتش به انبارهای یک واحد تولید الیاف در مجاورت این کارخانه شد.

وی ادامه داد: بااطلاع از این موضوع در مرحله اول نیروهای آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه و با گسترده شدن آتش، نیروهای آتش آنشی شهرداری قم و شهرک‌های صنعتی محمودآباد و قنوات نیز وارد عمل شده، ضمن اینکه واحدهای آب‌رسانی سپاه پاسداران،‌ راهداری و شرکت آب و فاضلاب وظیفه پشتیبانی از این واحدها را بر عهده گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اضافه کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین اطفاء حریق و ده‌ها نیروی آتش‌نشانی، ۲۳ دستگاه ماشین آتش‌نشانی از قم ، ۴ دستگاه ماشین سنگین اطفاء حریق از شهرک شکوهیه،‌۲ دستگاه خودروی سپاه و دیگر ماشین‌آلات برای اطفاء این آتش‌سوزی به کار گرفته شد.

اوروجی بابیان اینکه این آتش‌سوزی در ساعت پنج بامداد به‌طور کامل اطفا شد، ‌افزود: ۲ تن از معاونان استانداری قم از نزدیک بر عملیات اطفاء آتش‌سوزی نظارت داشته و هماهنگی‌های لازم برای بسیج امکانات به منطقه را انجام کردند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل ایمنی توسط واحدهای صنعتی گفت: بیشتر آتش‌سوزی‌هایی که در شهرک‌های صنعتی قم تاکنون ثبت‌شده ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی در انبارداری و عدم نصب وسایل ایمنی و اطفاء حریق در واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف امدادی در این حادثه موجب شد که آتش به واحدهای شیمیایی مجاور کارخانه‌ها سرایت نکند که این هماهنگی و مشارکت تمام دستگاه‌های حاضر در این عملیات اطفاء حریق قابل‌تقدیر است.

شهرک صنعتی شکوهیه قم در ۱۲ کیلومتری محور قدیم قم - تهران واقع‌شده است. در این شهرک واحدهای مختلف شیمیایی، فلزی، نساجی، برق الکترونیک، غذایی و کانی غیرفلزی فعال است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcai0na.49nww15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما