يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 80756
منبع : خبرگزاری ايرنا

نخستین مدرسه تابستانی حقوق مجلسی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : مشاور علمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: نخستین مدرسه تابستانی حقوق مجلسی با عنوان مطالعات قانون‌گذاری به همت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و گروه حقوق عمومی پردیس فارابی دانشگاه تهران، فعالیت خود را در قم آغاز خواهد کرد.
نخستین مدرسه تابستانی حقوق مجلسی در قم برگزار می‌شود
نخستین مدرسه تابستانی حقوق مجلسی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز سید احمد حبیب نژاد خاطرنشان کرد: شیوه کار این مدرسه که به شکل کارگاهی است به این شکل است که علاقه‌مندان از ۸ تا ۲۵ مردادماه اقدام به ثبت‌نام خواهند کرد و بعد از تائید و تکمیل ظرفیت، کارگاهی از ۲۴ تا ۲۶ شهریورماه با حضور اساتید برجسته حوزه حقوق مجلسی در پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاقه‌مند برای ثبت‌نام در این مدرسه به سایت دانشگاه پردیس فارابی http://farabi.ut.ac.ir مراجعه کنند.

مسئول برگزاری نخستین دوره مدرسه حقوق مجلسی اظهار داشت: مطالعات مجلسی و اندیشیدن در حوزه قانون‌گذاری، موضوعی بسیار بااهمیت است که هم به لحاظ مبانیِ نظری، واجد اندیشه‌هایی دقیق و البته مهم است و هم کارکردهای عملی و آثار بیرونیِ این اندیشه‌ها برای قانون‌گذاری شایسته ، غیرقابل‌انکار است.

وی ادامه داد: در جهت تقویت مطالعات حوزه قانون‌گذاری، مرکز تحقیقات اسلامی‌ مجلس شورای اسلامی و گروه حقوق عمومی پردیس فارابی به همراه نهادهای علمی دیگر، قصد دارند تا نخستین دوره مدرسه تابستانی حقوق مجلسی را با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و کارگزاران تقنینی از مجلس شورای اسلام و شورای نگهبان در اواخر شهریور برگزار نمایند.

وی تصریح کرد: در این دوره شیوه‌های تدوین قانون، کیفیت قانون‌گذاری، اخلاق و قانون، آسیب‌شناسی فرآیند قانون‌گذاری، نظام انتخاباتی مجلسی، کارکرد نظارتی مجلسی، نظارت شورای نگهبان بر مصوبات مجلس شورای اسلامی موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد. همچنین برای استمرار این حرکت علمی ،دبیرخانه دائمی مدرسه حقوق مجلسی با حضور جمعی از پژوهشگران حوزه حقوق مجلسی تشکیل‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این مدرسه پیش نشست همایش نظریه حقوق عمومی اسلامی( مناسبات فقه و حقوق عمومی) نیز با حضور برخی صاحب‌نظران برگزار خواهد شد و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی حضور ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfvedc.w6dxtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما