شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 80919
منبع : خبرگزاری تسنیم

انفاق و کمک به دیگران باید مورد تأکید جامعه باشد

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: انفاق و کمک به دیگران باید مورد تأکید جامعه باشد و توجه به نیازمندان به‌ویژه در شرایط اقتصادی کنونی بسیار اهمیت دارد.
انفاق و کمک به دیگران باید مورد تأکید جامعه باشد
انفاق و کمک به دیگران باید مورد تأکید جامعه باشد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ سید حسین مؤمنی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد،اظهار داشت:دشمن‌شناسی از راه‌های مصونیت در برابر حربه‌های آن‌ها است.

وی افزود: شناخت راه‌هایی که شیطان بر انسان نفوذ می‌کند و ابزارهای شیطان برای تسلط بر افراد، برای گرفتار نشدن به مکر شیطان بسیار ضروری است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه جمع‌کردن مال ازجمله دسیسه‌های شیطان است،ادامه داد: یکی از حربه‌های شیطان برای فریب انسان سست جلوه دادن آخرت است و هرچه بیشتر انسان اهل انفاق باشد برکت زندگی او بیشتر می‌شود.

مؤمنی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر رضای الهی تصریح کرد: صراط مستقیم پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) هستند و تنها مسیر رسیدن به‌حق پذیرش ولایت امیرالمؤمنین(ع) است.

وی بابیان اینکه شیطان به دنبال دوری انسان از مسیر مستقیم است،گفت:از امور مهم در مسیر شناخت خدا، دشمن‌شناسی است و انسان باید روزنه‌های نفوذ شیطان و عدوات و ابزار او برای تسلط را بشناسد، شیطان لذت‌ها را برای انسان لذت‌بخش‌تر جلوه داده و عقل را از بین می‌برد و انسان را به سمت زیاده‌طلبی سوق داده و از مسیر الهی دور می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرارسیدن سال روز شهادت امام محمدباقر(ع) ابراز کرد: پنجمین اختر تابناک ولایت در زندگی خود مظلوم بودند، مصائب اهل‌بیت(ع) به‌قدری بزرگ و سنگین است که در روایات برای عزاداری ائمه اطهار(س) هیچ‌گونه قید زمانی و مکانی آورده نشده است.

مؤمنی گفت: امام محمدباقر(ع) در کودکی ازجمله حاضران در کربلا بودند و جنایت‌های یزدیان را از نزدیک مشاهده کردند و در تمام عمر به دنبال تبیین مظلومیت حضرت اباعبدالله(ع) ویاران باوفای ایشان بودند و وصیت آن حضرت نیز در همین راستا بوده است.

وی با اشاره به اهمیت کمک به محرومان خاطرنشان کرد: انفاق و کمک به دیگران باید مورد تأکید جامعه باشد، انفاق سبب برکت در نسل و مال افراد می‌شود و توجه به نیازمندان به‌ویژه در شرایط اقتصادی کنونی بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyy97.ak9zq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما