چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 81073
منبع : خبرگزاری ايرنا

بخش مرکزی قم ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب کویر نوردی را دارد

قم نيوز : بخشدار مرکزی قم گفت:‌ این بخش ظرفیت‌های طبیعی زیادی برای تبدیل‌شدن به قطب کویر نوردی در سطح استان و حتی در میان استان‌های هم‌جوار را دارد.
بخش مرکزی قم ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب کویر نوردی را دارد
بخش مرکزی قم ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب کویر نوردی را دارد
به گزارش قم نیوز سید داوود حاجی حسینی بیان کرد:‌ کویر نوردی بستر مناسبی برای توسعه گردشگری در قم است و بخش مرکزی با دارا بودن مناطق زیبای حاشیه کویر بهترین مکان برای اجرای تورهای کویر نوردی در سطح استان است.

وی افزود: برخی از روستاهای بخش مرکزی در حاشیه کویر قرارگرفته‌اند و گردشگران می‌توانند ساعات خوشی را با مردم بومی منطقه سپری و شرایط زندگی آنان را از نزدیک تجربه کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های بوم گردی در مناطق حاشیه کویر بخش مرکزی قم،‌ ادامه داد:‌ در این روستاها،‌ برخی خانواده‌ها مکان زندگی خود را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند و با غذای محلی از آنان پذیرایی می‌کنند.

حاجی حسینی گفت:‌ مشاهده مراسم‌های مردم بومی منطقه و پوشیدن لباس‌های محلی در کنار تجربه کویر نوردی برای هر گردشگری لذت‌بخش است و فرصت خوبی برای معرفی پیشینه تاریخی بخش مرکزی قم به علاقه‌مندان را ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: با توسعه گردشگری طبیعی در بخش مرکزی قم،‌ فرصت خوبی برای ایجاد پیست‌های ماشین‌سواری و موتورسواری در دل کویر فراهم می‌شود که هرکدام از آن‌ها خود فرصت‌های شغلی قابل‌توجهی را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: مردم بومی منطقه برای استقبال از گردشگران علاقه‌مند به حضور در دل کویر آمادگی کامل دارند و در صورت فراهم شدن بسترهای لازم برای توسعه این حوزه با کمک مسئولان استان،‌ می‌توان رونق اقتصادی خوبی در بخش مرکزی ایجاد و بیکاری را ریشه‌کن کرد.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcipuav.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما