شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 81178
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس مرکز مدیریت راه‌های قم:

۶۷ دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی قم فعال است

قم نيوز : رئیس مرکز مدیریت راه‌های قم گفت: ۶۷ دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی این استان فعال است و تخلف‌های رانندگان را ثبت می‌نماید.
۶۷ دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی قم فعال است
۶۷ دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی قم فعال است
به گزارش قم نیوز جواد شاکری افزود: در آزادراه قم- تهران ۱۳ دوربین، بزرگراه قم- سلفچگان هشت، قم- گرمسار چهار دوربین و ۴۲ دوربین در سایر محورهای مواصلاتی قم فعال است.

وی اضافه کرد: این دوربین‌ها به‌صورت لحظه‌ای، میانگین سرعت خودروها را ثبت می‌نمایند و چنانچه راننده هنگام رسیدن به دوربین سرعت خود را کاهش دهد، تخلف وی توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود.

به گفته وی، ۲۱ دوربین نظارت تصویری نیز اطلاعات و تصاویر کنترل ترافیک و وضعیت جوی را در محورهای مواصلاتی به راهداری ارسال می‌نماید.

شاکری خاطرنشان کرد: سامانه ترددشمار نیز در تمام محورهای مواصلاتی استان نصب است و تردد تعداد خودروهای عبوری از محورها و یا ورودی به شهر را ثبت می‌نماید.

وی بابیان این‌که برخی دوربین‌های ترددشمار علاوه بر ثبت تردد، سرعت خودروها را نیز ثبت می‌نماید، ادامه داد: تمام تخلف‌های ثبت‌شده به سامانه راهور ارسال می‌شود و رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شوند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن سامانه ۱۴۱ آخرین وضعیت ترافیکی، جوی و سایر اطلاعات موردنیاز مسافرت به سراسر کشور را کسب نمایند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های قم اضافه کرد: در محور قم- کاشان سامانه‌ای به نام «توزین در حال حرکت» نصب است و خودروهای عبوری باری را به‌صورت آنلاین توزین می‌کند و اگر خودرویی اضافه تناژ داشته باشد، تخلف صورت گرفته برای پلیس ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه بارنامه را نیز رصد می‌کند و گزارش خودروهایی که بارنامه نداشته باشند برای پلیس ارسال می‌شود.

طول آزادراه‌های قم ۲۱۳ کیلومتر، بزرگراه‌ها ۲۳۲ کیلومتر، راه‌های اصلی ۱۵۴ کیلومتر و فرعی و روستایی یک هزار و ۲۱۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcevz8v.jh8zfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما