پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 81582
منبع : خبرگزاری فارس

حرکت نهاد نماز جمعه به سمت نظم تشکیلاتی است

قم نيوز : معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: نهاد نماز جمعه از مدل سنتی نامنظم خارج می‌شود و نظم تشکیلاتی را خواهد گرفت.
حرکت نهاد نماز جمعه به سمت نظم تشکیلاتی است
حرکت نهاد نماز جمعه به سمت نظم تشکیلاتی است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین علی نوری در گردهمایی ائمه جمعه استان قم با اشاره به رویکرد شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: در 900 نقطه کشور نهاد نماز جمعه وجود دارد و این نهاد از مدل سنتی نامنظم خارج می‌شود و نظم تشکیلاتی را خواهد گرفت تا نهاد نماز جمعه به عنوان یک تشکیلات اسلامی برنامه داشته باشد.

وی ادامه داد: باید به شرح وظایف امام جمعه برسیم و حدود اختیارات او مشخص شود، این مساله باید سامان یابد و عدم نظم در نهاد نماز جمعه پسندیده نیست.

معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور افزود: قرارگاه‌های ملی، استانی و شهرستانی در نهاد نماز جمعه با حضور نمایندگان ولی فقیه برگزار می‌شود تا نهادهای نماز جمعه تحت آرایش قرارگاهی به یک شبکه منسجم برسند، پس از آن باید عملیات هماهنگی شهرستانی، استانی و ملی برای گفتمان سازی صورت بگیرد تا نهاد نماز جمعه منفعل نباشد.

نوری مردمی بودن نمایندگان ولی فقیه را مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است دانست و تصریح کرد: امامان جمعه باید با مردم در ارتباط باشند و نباید مشکلات خودشان را با مدیران به تریبون نماز جمعه بکشانند، نمی‌توان بدون برنامه در نهاد جمعه فعالیت کرد و باید رویکرد خطبه‌ها نماز جمعه انقلابی باشد.

وی ادامه داد: امامان جمعه باید برنامه بنویسند و برنامه‌ها را در سامانه بگذارند تا مورد ارزیابی و رصد قرار بگیرد، سامانه‌های هوشمند رصد و ارزیابی، جایگزین بازرسی‌ها شده است.

معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور خاطرنشان کرد: به دنبال آموزش مسوولان و اعضای ستادهای نماز جمعه در نیمه دوم سال جاری هستیم و برگزاری هم اندیشی ملی مسوولان ستادهای نماز جمعه را در دستور کار داریم، به دنبال وظیفه دادن به جوانان در ستادهای نماز جمعه هستیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdxk0j.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما