دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 81691
منبع : خبرگزاری فارس

نگاهی به امیدوارکننده ترین آیات قرآن کریم

قم نيوز : عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه 32 آیه از قرآن کریم را امیدوارکننده ترین آیات این کتاب آسمانی می دانند، گفت: آیه 53 سوره زمر، آیه 114 سوره هود و آیه 6 سوره رعد از جمله این آیات به شمار می روند.
نگاهی به امیدوارکننده ترین آیات قرآن کریم
نگاهی به امیدوارکننده ترین آیات قرآن کریم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در دومین شب محرم الحرام سال جاری در مراسم عزاداری هیأت رزمندگان اسلام ضمن عرض تسلیت به مناسب ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: یکی از افرادی که در مسیر کاروان امام حسین (ع) با امام دیدار کرد در گفت‌وگویی که با امام داشت به ایشان عرض کرد: «یا اماما، مردم کوفه قلب‌هایشان با شما ولی شمشیرهایشان علیه شماست!»

وی افزود: خیلی از افراد به امام حسین(ع) خبر رساندند که مردم کوفه با امام حسین (ع) همراه نیستند ولی امام حسین (ع) در پی هدفی دیگر بود و آن از بین بردن مشروعیت حکومت یزید و تسلیم نشدن در برابر ظلم بود.

استاد حوزه علیه اضافه کرد: حکومتی که یزید پیش می‌برد حکومت سلطنتی بود، گرچه مشروعیت حکومت از همان ثقیفه زیر سؤال بود ولی یزید بدعت‌گذاری عظیمی در این راه گذاشت تا جایی که عایشه هم با حکومت یزید مخالفت داشت.

رفیعی اذعان کرد: خداوند در قرآن فرموده است گاهی کار به جایی می‌رسد که انبیا هم به مرز یأس می‌رسند و به خود می‌گویند کار دیگر تمام شد؛ ولی یک‌دفعه خداوند راه نجاتی می‌فرستد مثل حضرت یونس که در شکم ماهی زیر دریا اسیر شده بود ولی یک‌دفعه نجات پیدا کرد.

وی ادامه داد: واژه  «نَجَّینا» در قرآن چندین مرتبه تکرار شده است، این یعنی در نومیدی بسی امید است، انسان نباید هیچگاه از راه‌های نجات خداوند ناامید شود چرا که ناامیدی گناهی بزرگ است و انسان را از پای در می‌آورد.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: امیدوار کننده‌ترین آیات در قرآن 32 آیه است که به سه مورد آن اشاره می‌کنم و نخستین  آیه 53 سوره زمر است.

رفیعی بیان کرد: آیه 114 سوره هود را عده‌ای دیگر امیدوارکننده‌ترین آیه در قرآن می‌دانند و عده‌ای نیز آیه 6 سوره رعد را امیدوار کننده‌ترین آیه قرآن می‌دانند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمود اگر خواستید از کسی قسم اقرار بگیرید تا حقانیت مسئله‌ای ثابت شود بگویید اینگونه بگوید تا در صورت دروغ گفتن زود به عقوبت دروغ گفتارش دچار شود؛ « اگر حقیقت را نگویم خداوند حول و قوه خود را از من بردارد و من را به حول و قوه خودم وا گذارد » در این صورت اگر فرد دروغ بگوید خداوند او را خیلی زود عقوبت می‌کند.

رفیعی ایجاد انگیزه را یکی از مهم‌ترین آثار امیدواری در زندگی دانست و گفت: افزایش تلاش و کوشش در کارها از دیگر نتایج امیدواری در زندگی است، امید داشتن به پیروزی ایران هشت سال مقاومت در جنگ تحمیلی را در پی داشت و ایران را در این نبرد هشت ساله پیروز میدان کرد.

وی اضافه کرد: استقامت داشتن و سهولت بخشی و همچنین سلامت روح و روان از دیگر نتایج امیدواری در زندگی است، پس بر شما باد به داشتن امیدواری در زندگی.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcezp8v.jh8zoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما