دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 82098
منبع : خبرگزاری ايرنا

شورای تخصصی امربه‌معروف در بخش گردشگری قم ایجاد شد

قم نيوز : جانشین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم گفت: به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر گردشگران باارزش‌های دینی و حفظ حرمت حرم کریمه اهل‌بیت(ع) شورای تخصصی امربه‌معروف و نهی از منکر در بخش گردشگری این استان ایجادشده است.
شورای تخصصی امربه‌معروف در بخش گردشگری قم ایجاد شد
شورای تخصصی امربه‌معروف در بخش گردشگری قم ایجاد شد
به گزارش قم نیوز سید محمدتقی حسینی بیان کرد: گردشگری یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی قم است که توسعه روزافزون آن در کنار منافع بسیار،‌ آسیب‌هایی ازجمله در مباحث فرهنگی و اجتماعی درپی دارد،‌ در همین راستا شورای تخصصی امربه‌معروف و نهی از منکر در این بخش ایجادشده است تا با ارائه راهکارهای کارشناسی از ارزش‌های دینی و فرهنگی این شهر مقدس تا حد امکان مراقبت کند.

وی افزود: بخشی از زائران و گردشگران واردشده به قم به‌خصوص از سایر ملیت‌ها، در ابتدای ورود خود اطلاع دقیقی از ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر ندارند و ممکن است در مسائلی همچون رعایت حجاب،‌ اهتمام لازم را نداشته باشند،‌ بنابراین لازم است فعالان بخش گردشگری در جریان همکاری با ستاد تخصصی امربه‌معروف و نهی از منکر، شرایط آشنایی هرچه بیشتر زائران و گردشگران گرامی باارزش‌های اسلامی و فضای مذهبی خاص شهر مقدس قم را فراهم آورند.

وی با اشاره به این‌که انجام فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است ادامه داد:‌ شایسته نیست که گردشگران در مکان‌های عمومی قم با ظاهر نامناسب و بی‌توجه به حریم پوشش اسلامی تردد نمایند و به فضای فرهنگی این شهر مقدس آسیب وارد کنند،‌ به همین خاطر لازم است که همه مردم در کنار شورای تخصصی امربه‌معروف و نهی از منکر حاضر باشند و با زبان نرم و برخورد شایسته به گردشگرانی که نسبت به رعایت حرمت شهر قم اهتمام لازم را ندارند،‌ تذکر دهند.

حسینی گفت:‌ انجام تبلیغات محیطی به زبان‌های مختلف، یکی از بهترین راهکارها برای آشنایی هرچه بیشتر گردشگران و زائران واردشده به قم با فضای فرهنگی و اجتماعی این شهر مقدس است و در همین رابطه اقدامات گسترده‌ای با همکاری مجموعه هتلداران و فعالان بخش گردشگری استان پیرامون نصب بنر و چاپ بروشورهای راهنما در حال انجام میباشد.

وی بیان کرد:‌ به‌غیراز مسائل شرعی،‌ رعایت قانون توسط گردشگران در همه کشورهای دنیا امری پذیرفته‌شده است و بر همین اساس رعایت ارزش‌های دینی همچون عفاف و حجاب که در نظام جمهوری اسلامی احکام قانونی دارد،‌ برای گردشگران واردشده به قم امری ضروری است.

وی ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده،‌ طی سال‌های اخیر،‌ توسعه روزافزون گردشگری درقم با کمترین میزان آسیب فرهنگی همراه باشد و حتی گردشگران واردشده به این شهر با اعتقاداتی راسخ‌تر نسبت به ارزش‌های دینی،‌ قم را ترک کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcg7z97.ak9xy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما