چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 82489
منبع : خبرگزاری فارس

زائران ایرانی اربعین آبروی کشور را پاس دارند

قم نيوز : معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه توجه جدی هموطنان زائر اربعین به آبروی کشور را در رفتار و گفتار خود خواستار شد.
زائران ایرانی اربعین آبروی کشور را پاس دارند
زائران ایرانی اربعین آبروی کشور را پاس دارند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدحسن نبوی که امروز در جمع مبلغان اربعین حسینی در مدرسه دارالشفاء قم سخن می گفت همچنین افزود: لزوم رعایت نظافت یکی دیگر از نکات مهمی است که مبلغان اربعین حسینی باید به زائران عزیز گوشزد کنند و تذکر دهند.

وی با بیان این که زائران اربعین نباید از ادای حق زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) غفلت کنند تصریح کرد: با همه ثواب های بسیاری که برای زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) وارد شده است، اما برخی از روایات هم تصریح دارند که ثواب زیارت امیرالمؤمنین (ع) نسبت به زیارت امام حسین (ع) مانند فضیلت و برترین خود وجود مبارک امام علی (ع) نسبت به حسین بن علی (ع) است و از این رو، شایسته است تا زائران اربعین به این مهم توجه داشته باشند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در عین حال از مبلغان اربعین خواست تا در فرصت های مناسب و کوتاه، اهمیت زیارت عتبات عالیات را به مردم یادآوری کنند.

نبوی افزود: در ایام اربعین، دل های زائران آماده همراهی با مبلغان علوم دینی است و باید از این فرصت استفاده کرد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه به برخی روایات وارد شده در زمینه فضیلت زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) اشاره کرد و گفت: همجواری با پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین (ع) و فاطمه زهرا (س) و همچنین مورد دعای ملائکه الهی قرار گرفتن بخشی از ثواب های این زیارت معنوی است.

وی اضافه کرد: زیارت امام حسین (ع) تا آن جا اهمیت دارد که امام صادق (ع) در روایتی، تعبیر «واجب» را برای این زیارت و برای افرادی که توانایی زیارت دارند به کار می برند و از شیعیان می خواهند تا با ترک نکردن زیارت آن حضرت، عمر زیاد، رزق زیاد و همچنین سعادتمندی را برای خود بخرند.

نبوی روایت مهم دیگر در این موضوع را، روایتی خواند که معصوم (ع) در آن به این نکته اشاره می فرمایند که در قیامت، همه آن هایی که به زیارت امام حسین (ع) نرفته اند و حتی غیر مسلمانان آرزو می کنند که ای کاش به این زیارت رفته بودند.

وی به زائران اربعین و بویژه جوانان یادآور شد که این سفر زیارتی را مانند یک سفر تفریحی سپری نکنند و تلاش کنند تا حداکثر بهره برداری معنوی را از آن داشته باشند.

نبوی همچنین در پاسخ به شبهه برخی از افراد درباره من درآوردی بودن پیاده روی زیارت اربعین خاطر نشان کرد: این پیاده روی و سختی کشیدن در مسیر زیارت حسین بن علی (ع) خودش موضوعیت دارد و طبق سیره برخی از معصومین (ع) مانند امام صادق (ع) از سنت هاست و برخی روایات از اجر ویژه پیاده روی به سوی حسین (ع) حکایت دارد.

وی اضافه کرد: عبارت «إن کان ماشیا» در برخی روایات اشاره به همین پیاده روی برای زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارد که برای هر قدم و گام زائر، هزار حسنه برای او نوشته شده، هزار گناه از نامه اعمال وی پاک شده و همچنین هزار درجه به زائر حسین (ع) اعطا می شود.

نبوی در عین حال به مبلغان اربعین توصیه کرد تا دفترچه یادداشتی از نکات مفید و بویژه روایات ثواب زیارت امام حسین (ع) با خود به همراه داشته باشند و در فرصت های مناسب از آن ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaoyna.49nua15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما