شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 82564
منبع : خبرگزاری تسنیم

مانوری از جنس آمادگی؛ ریزش تونل مترو و آمادگی دستگاه‌های مدیریت بحران در قم

قم نيوز : سومین مانور اختصاصی ویژه حفاری و ریزش تونل مترو به منظور آمادگی دستگاه‌های خدمت رسان در حوزه مدیریت بحران در قم برگزار شد.
مانوری از جنس آمادگی؛ ریزش تونل مترو و آمادگی دستگاه‌های مدیریت بحران در قم
مانوری از جنس آمادگی؛ ریزش تونل مترو و آمادگی دستگاه‌های مدیریت بحران در قم
به گزارش قم نیوز سومین مانور ریزش تونل مترو با حضور تمامی دستگاه‌های امداد و نجات، خدمات رسان، انتظامی و راهور در محدوده میدان کشاورز و محل حفاری مترو قم برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در این مانور با اشاره به اینکه شهرداری، نیروهای امدادی، انتظامی، آتش‌نشانی، راهور، اورژانس، مترو، آب و فاضلاب شهری، شرکت توزیع نیروی برق،‌ شرکت گاز و دیگر دستگاه‌ها در حوادثی که احتمال وجود داشته در مترو اتفاق بیفتد، در حال آمادگی و کسب تجربه هستند، اظهار داشت: تاکنون سه مانور در مترو برگزار شده که پیش‌ازاین در میدان نبوت و میدان حضرت ولی‌عصر(عج) سناریوهایی طراحی و اجرا شده است و مانورهای دیگری در آینده با توجه به حوادث احتمال در مترو برگزار خواهد شد.

محسن اروجی تصریح کرد: مانورهای انجام شده به جهت پیدا کردن نقاط ضعف و قوت است که نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود و قاعدتاً حوادثی که در شهر قم احتمال رخ دادن داشته با توجه به پیشرفت تکنولوژی هرروز متعدد می‌شود و حوادث جدیدی در شهر به وجود می‌آید که لازم بوده آسیب‌پذیری‌های ما کاهش پیدا کند.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم نیز در این مانور با اشاره به اینکه در راستای ارتقاء سطح آمادگی همکاران در مدیریت شهری، بر اساس زمان‌بندی در طول سال مانورهایی برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف ما از این رزمایش‌ها سنجش میزان آمادگی دستگاه‌های امدادی و همچنین همکاران خودمان در سطح شهرداری است که امروز بعد از جلسات متعدد و تنظیم سناریوهای رزمایش، شاهد انفجار سوری در داخل تونل مترو بودیم.

علی‌اکبر رحیمی با اعلام این خبر که تا پایان سال جاری، 5 رزمایش مدیریت بحران در سطح شهر قم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اگر بخواهیم خودمان را با پنج سال گذشته مقایسه کنیم، خیلی جلو هستیم اما با حد مطلوب و ایده‌آل خیلی فاصله داریم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceen8v.jh8wpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما