شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : 82573
منبع : خبرگزاری فارس

شورای عالی شهرسازی درباره خیابان استاد فقیهی تجدید نظر کند

قم نيوز : شهردار منطقه هفت قم گفت: اعتراض مردم به حذف طرح احداث خیابان 26 متری استاد فقیهی توسط شواری عالی شهرسازی و معماری درست و شهرداری نیز با نظر مردم موافق است.
شورای عالی شهرسازی درباره خیابان استاد فقیهی تجدید نظر کند
شورای عالی شهرسازی درباره خیابان استاد فقیهی تجدید نظر کند
به گزارش قم نیوز مجید متین فر امروز در پاسخ به سوژه مردمی ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «کسی سراغ از کوچه 3 باجک قم دارد ؟! کوچه ای با کاربری اتوبان و پارکینگ به عرض 2 متر!» اظهار کرد: این کوچه تنها معبر اتصال خیابان 19 دی به 45 متری عمار یاسر است که طرح تعریض آن به چند دلیل متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور این منطقه را بافت تاریخی و میراثی می داند، اظهار کرد: اعتراض مردم در بحث حذف طرح احداث خیابان 26 متری استاد فقیهی است که قرار بود از روبه روی مخابرات آغاز و تا عمار یاسر ادامه یابد، ولی این شورا به دلیل قرار گرفتن منطقه در بافت تاریخی طرح را حذف کرده است.

شهردار منطقه هفت قم ادامه داد: نظر مردم که طی آن طومارهایی نیز امضا کردند این است کسانی در تهران نشسته و بدون در نظر گرفتن و اطلاع از مشکلات و معضلات مردم صرفاً به این دلیل که بافت منطقه و کوچه های قرار گرفته در این طرح، قدیمی است طرح احداث خیابان را حذف کرده اند، این موضوع در حالی است که حتی یک خانه تاریخی و اثر میراث فرهنگی در مسیر طرح وجود ندارد.

متین فر افزود: نظر شهرداری نیز موافق با نظر مردم است چراکه صرفاً قدیمی بودن محلات دلیلی بر تاریخی بودن آن نیست و در مسیر این طرح نیز میراث فرهنگی ملک خاصی را ثبت نکرده و در واقع علتی ندارد که شورای عالی شهرسازی و معماری طرح احداث خیابان را حذف کرده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه درخواست های مردم و نظر شهرداری برای پیگیری به استانداری منعکس شده است خاطرنشان کرد: این موضوع باید از طریق معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برای تجدیدنظر مجددا در دستور کار کمیسیون ماده 5 قرار گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexn8v.jh8wfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما