جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : 83064
منبع : خبرگزاری ايرنا

محرومیت‌ زدایی هدف دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی درقم است

قم نيوز : مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم گفت: رفع محرومیت و کمک به افراد نیازمند و ایجاد زمینه اشتغال از اهداف مهم دفتر این نمایندگی درقم است.
محرومیت‌ زدایی هدف دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی درقم است
محرومیت‌ زدایی هدف دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی درقم است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر تکیه‌ای در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم افزود: در همین رابطه سال ۹۷، ۱۰۰ فقره تسهیلات اشتغال زایی به افراد متقاضی پرداخت شده‌است.
وی ابراز کرد: همچنین ۲۰۰ کمک هزینه جهیزیه و اعزام زوج‌ها به مشهد مقدس و برگزاری کلاس‌های مشاورهای و آموزشی نیز از برنامه‌های این دفتر درماه های گذشته بوده است.
وی عنوان کرد: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی درقم فعالیت‌های مختلف خود را در سطح استان قم با بیش از ۴ هزار خادمیار رضوی در حوزه های متعدد و گوناگون ارائه می‌دهد.
تکیهای تاکید کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی در مبادی ورودی و خروجیاستان با عنوان، باب الرضا(ع)در مناسبتهای مذهبی از جمله فعالیتهای فرهنگی این دفتر درقم است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای توسعه چهارشنبه‌های رضوی در سطح استان و قرائت زیارت امین الله در مدارس قم از جلوه‌های دیگر فعالیت این دفتر در استان قم است.
وی همچنین اظهار داشت: تجلیل و سرکشی به خانواده شهدا و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از رویکردهای فرهنگی دفتر آستان قدس رضوی در استان قم می‌باشد.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم بیان داشت: ۱۶ کانون تخصصی خادمیار رضوی در استان قم تشکیل شده و اقدامات قابل توجهی را در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به پیاده روی ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر بیان داشت: ۱۰۰ خادمیار طلبه برای میزبانی و امر تبلیع از زائران پیاده روی کوی رضا(ع) به مسیر پیاده روی این مراسم آیینی اعزام شده‌اند.
وی با اشاره به ضرورت امید بخشی به مردم مناطق سیل زده ابتدای سال جاری در کشور گفت: اعزام خادمیان یاران مبلغ به مناطق سیل زده از دیگر اقدامات دامنه دار این دفتر درقم است.
تکیه‌ای در پایان یادآور شد: بخشی از خادمیاران پزشک دفتر آستان قدس رضوی در قم هفته آینده برای رسیدگی به وضعیت درمانی مردم به شهر قنوات استان اعزام خواهند شد.
استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است.
بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaywna.49nei15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما