يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : 83106
منبع : خبرگزاری ايرنا

بهره‌مندی از سیره رسول‌الله (ص)مختص همه انسانهاست

قم نيوز : کارشناس مسائل مذهبی، گفت:‌ حضرت محمد(ص) پیامبر همه مردم در همه زمان‌ها هستند و بهره‌گیری از سیره ایشان مختص مسلمانان نیست و همه انسان‌ها با الگو گرفتن از آن می‌توانند به سعادت خویش دست یابند.
بهره‌مندی از سیره رسول‌الله (ص)مختص همه انسانهاست
بهره‌مندی از سیره رسول‌الله (ص)مختص همه انسانهاست
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا افزود:‌ بر اساس آیات قرآن کریم، سراسر زندگی رسول اکرم(ص)‌برای همه مردم الگو و سرمشق است و هر انسانی می‌تواند با بهره‌گیری از این فیض نورانی به سعادت دنیا و آخرت دست یابد.

وی افزود:‌ حضرت محمد (ص)‌با تأکید بر تبعیت از قرآن کریم و اهل‌بیت(ع)،‌ نسخه شفابخش بشریت را ارائه کردند که توجه به آن در همه زمان‌ها و مکان‌ها می‌تواند راهگشای انسان‌ها باشد.

وی ادامه داد: در زندگی فردی و اجتماعی رسول اکرم(ص)‌بهترین الگوها برای پیشرفت مردم و جوامع وجود دارد که نمونه‌ای از آن در تاکید ایشان بر علم‌آموزی قابل‌ مشاهده است.

قاسمی نیا گفت:‌ حضرت محمد(ص) همواره به دنبال آن بودند که مردم را از جهل و نادانی نجات دهند،‌ حضرت علی(ع) که شاگرد برجسته پیامبر اکرم(ص)هستند، ایشان را به‌عنوان طبیبی معرفی می‌کنند که به دنبال بیماران می‌رفتند تا بیماری آنان را رفع کنند.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص)‌ در جامعه و میان مردم بودند و در بین افراد دور و نزدیک حضور می‌یافتند و افرادی که در معرض آسیب بودند را درمان می‌نمودند.

وی ادامه داد: آن حضرت  همچون طبیبی بودند که توقف نداشتند و با حضور در میان مردم در پیشگیری از بروز آسیب‌ها در جامعه تلاش فراوانی می‌کردند.

این کارشناس مذهبی گفت: پیامبر اعظم(ص) برای مساله سوادآموزی اهمیت خاصی قائل بودند و نقل‌شده است که در برخی از جنگ‌ها، مشرکان اسیرشده در برابر آموزش سواد به مسلمانان آزاد می‌شدند.

وی بیان کرد: در سیره رسول‌الله(ص)‌ علم‌آموزی دارای جایگاه بسیاری بالایی بود و ایشان در تمام مراحل حیات بابرکت خود به دنبال مبارزه با جهل در میان مردم بودند. همچنین خوش‌رفتاری با خانواده بسیار برجسته بود و ایشان همواره نسبت به خدمت کردن به خانواده توصیه می‌کردند و می‌فرمودند؛ به خانواده خدمت نمی‌کند مگر صدیق و شهید و کسی که خداوند برای او خیری را خواسته است.

قاسمی نیا گفت: امروز نیز باید از سیره حضرت محمد(ص) برای تحکیم بنیان خانواده استفاده کرد و اجازه نداد برخی ناهنجاری‌ها و توطئه دشمنان،‌ محوریت خانواده در جامعه اسلامی ما را سست کند.

حضرت محمد(ص) در ۱۷ ربیع‌الاول عام‌الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر(ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر دو از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن ۴۰ سالگی به مقام رسالت رسیدند و به مدت ۲۳ سال عهده‌دار امر رسالت و نبوت بودند؛ پیامبر اعظم(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی از دنیا رفتند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch-zn6.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما