شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : 83255
منبع : خبرگزاری فارس

اولویت‌بندی بر اساس نیازهای جامعه در اوقاف شکل بگیرد

قم نيوز : استاندار قم گفت: لازم است نظام اولویت‌بندی استفاده از موقوفات و ظرفیت خیرین بر اساس نیازهای جامعه در سازمان اوقاف شکل بگیرد.
اولویت‌بندی بر اساس نیازهای جامعه در اوقاف شکل بگیرد
اولویت‌بندی بر اساس نیازهای جامعه در اوقاف شکل بگیرد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جمع مدیرکل و معاونان اوقاف استان قم اظهار کرد: لازم است در مجموعه فعالیت‌ها، خود را محدود به موقوفات نکنید زیرا نام این سازمان اوقاف و امور خیریه است و ظرفیت خیرین و نیکوکاران در کشور ما بسیار زیاد است.

وی افزود: استقبال مردم از کارهای خیر زیاد است ولی هنوز شاهد سامان‌دهی مناسبی در این زمینه نیستیم و همین امر سبب می‌شود کمک‌ها در یک جا متمرکز شوند و به جایی دیگر نرسند.

استاندار قم با تاکید بر شکل‌گیری نظام اولویت‌بندی نیازها توسط سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: لازم است آمایش سرزمینی در هر استان توسط ادارات کل صورت گرفته و نیازها و کمبودها به سازمان اوقاف منتقل شود.

وی با بیان اینکه رضایتمندی از عملکرد اداره کل اوقاف استان قم وجود دارد گفت: لازم است در قم شاهد اقدامات ویژه‌ باشیم زیرا این شهر خاستگاه انقلاب است بنابراین باید غیر از ظرفیت حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید، مرجعیت خود را در دیگر امور هم به اثبات برساند به عبارتی اوقاف قم باید نسبت به سایر استان‌ها مزیت‌هایی داشته باشد که به عنوان الگو معرفی شود.

سرمست تصریح کرد: اجرای طرح افق توسط اوقاف و امور خیریه استان قم قابل تقدیر است البته باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان قم با تاکید بر احصا اولویت‌های وقف با توجه به نیازهای روز جامعه گفت: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود تا نیکوکاران و واقفان به سمت نیت‌های جدید سوق یابند.

وی افزود: اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه علم و دانش از جمله موضوعاتی هستند که می‌توان با اتکا به ظرفیت وقف، شاهد رونق بیشتر آنها باشیم.

سرمست خواستار استفاده بهینه از موقوفات و امکانات موجود شد و گفت: اوقاف استان قم تلاش گسترده‌ای در زمینه استقبال و پذیرایی از زائران حسینی به ویژه در ایام اربعین داشت و حتی سهم اوقاف از بسیاری دستگاه‌ها بیشتر بود البته باید از هم اکنون برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی شود تا بیشترین استفاده از ظرفیت‌ موقوفات و بقاع متبرکه برای پذیرایی از زائران در بخش‌های گوناگون همچون اسکان، توزیع غذا و اقدامات فرهنگی صورت بگیرد.

استاندار قم با بیان اینکه هنوز ظرفیت‌های کامل اوقاف قم مغفول مانده‌اند خاطرنشان کرد: اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته ولی با آنچه می‌توانیم انجام دهیم فاصله داریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpiq4.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما