شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 8367
آیت الله کعبی:

اقتصاد مقاومتی نوعی جهاد ملی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین راهبرد برای مقابله با تحریم‌هاست که توسط مقام معظم رهبری ارائه شده و این مسئله نیازمند عزم ملی است.
اقتصاد مقاومتی نوعی جهاد ملی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عباس کعبی امروز اقتصاد مقاومتی را نوعی از جهاد ملی دانست و اظهار داشت: تجربه ۳۳ ساله انقلاب اسلامی نشان داده است که مقاومت موجب رشد و ارتقا و نیز پیشرفت جامعه خواهد شد.

وی افزود: توسعه کشور در سایه مقاومت حاصل می‌شود؛ بنابراین اقتصاد مقاومتی را باید بحثی متفاوت با اقتصاد ریاضتی دانست که هم اکنون در اروپا اجرا می‌شود زیرا آن ها با معضلاتی چون نظام سرمایه‌ داری و نبود منابع رو به‌رو بوده و این سیاست را اجرا می‌کنند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی سبب ایجاد اعتماد به نفس در میان توده‌های جامعه می‌شود، گفت: خوداتکایی، خودباوری، استقلال و یک نوع اعتماد به نفس در راستای ابتکار و خلاقیت در عرصه تولید، پیشرفت و تحول از جمله رهاوردهای اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: نمونه این مسئله در دوران هشت سال دفاع مقدس دیده می‌شود به طوری که ملت ایران جنگ را از نقطه صفر شروع کرد و حتی کوچک‌ترین ابزاری برای مقابله با استکبار در اختیار نداشت اما امروز قدرت بازدارندگی دفاعی ایران در عرصه‌های نوین دفاعی سبب توازن قوا شده است.

کعبی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون نظامی به وسیله مقاومت میدانی و تولید و نوآوری در صنایع دفاعی به مرز خودکفایی و بازدارندگی دفاعی رسیده است عنوان داشت: اکنون ایران قدرت منطقه‌ای در خاورمیانه است بنابراین در صنعت، خدمات و سایر عرصه‌های اقتصادی هم نیازمند یک عزم ملی هستیم تا این مرحله را نیز با موفقیت طی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین راهبرد برای مقابله با تحریم‌هاست که توسط مقام معظم رهبری طراحی و ارائه شده است و این مسئله نیازمند عزم ملی شامل نخبگان و تمام مسوولان نظام بوده تا شعار امسال را که تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است تحقق بخشند.

وی با تاکید بر پرهیز از مچ‌گیری از دیگران در زمینه اقتصاد ملی تصریح کرد: باید به جای دست گذاشتن روی نقاط ضعف دستگاه‌های گوناگون، وظایفی را که متوجه خودمان است انجام دهیم.

کعبی با اشاره به توصیه‌های موثر و راهبردی مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: هم‌افزایی دستگاه‌های گوناگون و مسوولان نظام در خصوص اقتصاد ملی باید سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.vdciw6dmegiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما