دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 83843
منبع : خبرگزاری فارس

لژیونر بسکتبال با ویلچر قم در انتخابی پارالمپیک

قم نيوز : ستاره تیم بسکتبال با ویلچر ایثار شیمیدُر قم در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران به رقابت‌های 2019 قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و انتخابی بازی‌های پارالمپیک اعزام شد.
لژیونر بسکتبال با ویلچر قم در انتخابی پارالمپیک
لژیونر بسکتبال با ویلچر قم در انتخابی پارالمپیک
به گزارش قم نیوز در شرایطی که ورزشکاران معلول سهمیه‌های متعددی را از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو نصیب ورزش کشورمان کرده‌اند، تیم ملی بسکتبال با ویلچر برای تداوم این روند و به دست آوردن مجوز حضور در این رویداد بزرگ جهانی راهی شرق قاره کهن شد.

این در حالی است که بازی‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با حضور تیم‌های مطرح قاره کهن و مدعیان کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک به میزبانی کشور تایلند به انجام می‌رسد و تیم‌های ملی بسکتبال با ویلچر مردان و بانوان کشورمان همزمان به این رقابت‌ها اعزام شدند.

مراسم بدرقه تیم‌های ملی بسکتبال با ویلچر مردان و بانوان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ در حالی انجام شد که اهمیت این رقابت‌ها برای قمی‌های دوست‌دار ورزش، به واسطه حضور ستاره یک دهه اخیر تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران است.

محمد محمدنژاد که از سال 1389 در ترکیب تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در لیگ‌های دسته دوم، دسته اول و برتر باشگاه‌های کشور به میدان رفته و افتخارات زیادی را همراه با این تیم در رده باشگاهی به دست آورده و در عرصه ملی نیز طعم موفقیت‌های متعددی را چشیده، تیم ملی ایران را در انتخابی پارالمپیک 2020 همراهی می‌کند.

این بازیکن مطرح و شناخته شده بسکتبال با ویلچر قم در سال 2016 همراه با تیم ملی بزرگسالان کشورمان برای نخستین‌بار راهی بازی‌های پارالمپیک ریودوژانیرو برزیل شد و در مسابقات 2018 بازی‌های پاراآسیایی جاکارتای اندونزی یکی از مهره‌های کلیدی تیم ملی بود که با این تیم قهرمان قاره شد.

محمدنژاد در حالی به رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در تایلند رفت که در ماه‌های اخیر به لیگ بسکتبال با ویلچر ترکیه رفته بود و نخستین لژیونر بسکتبال با ویلچر قم محسوب می‌شود، بازیکن ارزشمندی که در صورت کسب سهمیه پارالمپیک برای دومین بار به این دستاورد مهم دست می‌یابد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfmcdc.w6dmjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما