يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 83961
منبع : خبرگزاری فارس

تلاش برای افزایش نگاه معنوی مردم به آرامستان بهشت معصومه(س)

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم از تلاش برای افزایش نگاه معنوی مردم به آرامستان بهشت معصومه(س) خبر داد.
تلاش برای افزایش نگاه معنوی مردم به آرامستان بهشت معصومه(س)
تلاش برای افزایش نگاه معنوی مردم به آرامستان بهشت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز سیدامیر سامع با اشاره به اقدامات شهرداری در راستای افزایش اقبال مردم به دفن اموات در آرامستان بهشت معصومه(س)، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی که سازمان آرامستان ها در برنامه راهبردی خود پیش بینی کرده است، بحث اقبال قوی تر مردم برای نگاه معنوی به بهشت معصومه(س) است که در این زمینه تا حدودی موفق عمل کرده‌ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه از نظر حقوقی و قانونی نیز به دنبال این هستیم که دفن اموات در آرامستان های سطح شهر را محدود کرده و دفن اموات را به سمت بهشت معصومه(س) هدایت کنیم.

سامع بیان کرد: در کنار اقدامات حقوقی و قانونی برنامه‌های فرهنگی نیز می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد و در عین حال بهره بردن از تجربیات مدیران سازمان آرامستان های کلانشهرهای کشور می‌تواند مؤثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به مرور دفن اموات در آرامستان‌ها و در جوار بقاع امامزادگان در شهر محدود و ممنوع شود، خاطرنشان کرد: البته با مصوبه شورای اسلامی شهر قم و شورای برنامه‌ریزی استان این مساله ممنوع شده اما همچنان به دلیل اقبال معنوی به این فضاها امکان حذف کامل دفن اموات در این آرامستان‌ها به وجود نیامده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: به دنبال تغییر نگاه مردم به بهشت معصومه(س) و فرهنگ سازی در این زمینه هستیم و این مسئله را از مبادی قانونی و حقوقی نیز دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgqy97.ak9w34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما