پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : 84434
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد؛

مهار آنفلوانزا در قم/ تعطیلی مدارس اقدامی مناسب بود

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: بیماری آنفلوانزا در قم کاملاً مهار و کنترل شده است و ۳ نفر به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای فوت شدند.
مهار آنفلوانزا در قم/ تعطیلی مدارس اقدامی مناسب بود
مهار آنفلوانزا در قم/ تعطیلی مدارس اقدامی مناسب بود
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی قم برای مهار بیماری آنفلوانزا در قم، افزود: باوجود اینکه ۱۰ استان کشور از نظر شیوع این بیماری وضعیت بحرانی داشتند، اما قم با چنین وضعیتی مواجه نشد.

وی با بیان اینکه ۳ نفر به دلیل داشتن بیماری پیش زمینه‌ای و ابتلاء به آنفلوانزا در قم فوت کرده‌اند، افزود: از ۵۰۸ بیمار بستری‌شده طی آبان‌ماه در قم، ۵۰۳ مورد نمونه‌برداری شد که ۴۳ مورد از آن‌ها مثبت اعلام شد و بیشتر این افراد به ویروس آنفلوانزای نوع یک گرفتار شده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: تدوین برنامه عملیاتی، تشکیل کمیته استانی، انجام ۲ هزار و ۶۰۰ مورد واکسیناسیون، اعلام اولویت‌های تزریق واکسن، تزریق واکسن به جامعه هدف و آسیب‌پذیر و تشکیل کمپین شست و شوی دست‌ها در آموزش و پرورش از جمله اقدام‌های دانشگاه علوم پزشکی قم برای مقابله با شیوع آنفلوانزا بوده است.

قدیر تعطیلی مدارس را اقدامی مناسب برای کنترل بیماری آنفلوانزا در قم دانست و ادامه داد: در آذرماه امسال بیش از ۹ هزار نفر به بیمارستان‌های قم مراجعه کردند که حدود یک هزار نفر از آن‌ها به علت بیماری آنفلوانزا بستری شدند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc00q4.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما