سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 84723
منبع : خبرگزاری تسنیم

بسترهای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در قم فراهم شود‌

قم نيوز : رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: مسئولان باید بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در تجاری‌سازی پژوهش‌ها و ایده‌ها و فناوری‌ها را فراهم کنند تا بتوانیم در اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور به نقطه مطلوبی برسیم.
بسترهای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در قم فراهم شود‌
بسترهای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در قم فراهم شود‌
به گزارش قم نیوز سید حسین اخوان علوی یکی از رسالت‌های مهم پارک علم و فناوری را حمایت از پژوهشگران و فناوران و نوآوران برشمرد و اظهار داشت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، بستری مناسب در حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه است و در جهت ارائه راهکارهای علمی و پژوهشی در توسعه نوآوری و فناوری گام برمی‌داریم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم افزود: مهم‌ترین رویکرد پارک علم و فناوری، جهت‌دهی مناسب به ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی و نوآوری و فناوری در مسیر توسعه است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 76 شرکت دانش‌بنیان در قم فعال بوده که از این تعداد 32 شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری قم هستند، همچنین پارک علم و فناوری در مجموع 115 شرکت فناور دارد.

اخوان علوی با بیان اینکه باید بتوان از این ظرفیت‌های مهم در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و ارتقای صنعت استفاده کرد،یادآور شد: ارتباط میان دانشگاه، صنعت و جامعه نقش مهمی در توسعه اقتصادی و بهره‌وری در صنعت دارد.

وی با تأکید بر اینکه پارک علم و فناوری و 6 مرکز رشد در قم در جهت ارائه مشاوره و آموزش و خدمات تخصصی و نمایشگاهی و پشتیبانی در حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه فعالیت دارند، گفت: در جهت توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آن تلاش می‌کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم خاطرنشان کرد: فرهنگ فناوری، نوآوری، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان نقش مهمی در گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی دارد و ما در طرح همیار دانش‌بنیان این اهداف را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: برای رهایی از بحران‌ها باید همه ظرفیت‌ها را به کار گرفت، همان‌طور که ما در دوره جنگ تحمیلی همه امکانات و ظرفیت‌ها را به کار گرفته و پیروز شدیم، باید بپذیریم که امروز نیز در یک جنگ نابرابر اقتصادی و فناوری به سر می‌بریم.

اخوان علوی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در جنگ اقتصادی عنوان کرد: تبدیل فناوری به قدرت یک استراتژی مهم در جنگ اقتصادی است، خوشبختانه زیرساخت‌های لازم و منابع در کشور وجود دارد و باید از همه ظرفیت‌ها به خوبی بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد اقتصاد دانشی و پیشرفت و تعالی مبتنی بر علم و فناوری و رونق تولید اتفاق بیفتد و به تولید ثروت دست یابیم باید فناوری را موردتوجه قرار دهیم و زیست بومی که فناوری در آن شکل می‌گیرد و به تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود را تقویت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: این پارک حمایت‌ها و خدمات قابل‌ارائه به واحد‌های فناور عضو پارک را افزایش می‌دهد و این یکی از راهبرد‌های این پارک است، همچنین محصولات فناورانه متعددی در پارک علم و فناوری قم به مرحله تولید رسیده است که نیاز داخلی ما را از محصولات خارجی برآورده می‌کند و ما را به خودکفایی می‌رساند.

وی تصریح کرد: در مسیر رشد و تعالی باید به فعالیت‌های پژوهشی که منبع اصلی تولید علم و دانش است بها داد و خلأهای اقتصادی کشور را از طریق پژوهش‌های راهبردی و کاربردی رفع کرد.

اخوان علوی اظهار داشت: مسئولان باید بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در تجاری‌سازی پژوهش‌ها و ایده‌ها و فناوری‌ها را فراهم کنند تا بتوانیم در اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور به نقطه مطلوبی برسیم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcds50j.yt0ox6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما