سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : 84734
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: ریشه تکفیری‌ها به‌ آرامی و در آینده‌ای نزدیک برچیده خواهد شد

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ریشه تکفیری‌ها به‌ آرامی و در آینده‌ای نزدیک برچیده خواهد شد، گفت: امروز جهانیان از ماهیت حقیقی تکفیری‌ها آگاه بوده و نسبت به این اندیشه ابراز تنفر می‌کنند‌.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: ریشه تکفیری‌ها به‌ آرامی و در آینده‌ای نزدیک برچیده خواهد شد
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: ریشه تکفیری‌ها به‌ آرامی و در آینده‌ای نزدیک برچیده خواهد شد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازى در دیدار با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زمانی رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‎های افراطی و تکفیری ضمن تقدیر از اقدامات این کنگره در آگاه‌سازی مردم نسبت به  ماهیت حقیقی تندروها اظهار داشت: برای برچیده شدن فرهنگ تکفیر باید قبل از هرگونه اقدام نظامی برای مقابله با این اندیشه خطرناک کار فرهنگی و علمی انجام شود.

وی نتیجه حضور تکفیر و اندیشه تکفیری را کشتار و تخریب دانست و افزود: امروز جهانیان از ماهیت حقیقی تکفیری‌ها آگاه بوده و نسبت به این اندیشه ابراز تنفر می‌کنند، زیرا  نتیجه حضور این اندیشه و جریان جز نابودی و کشتار چیزی برای جهان نبوده است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های کنگره برای فعالیت در عرصه‌های جهانی تصریح کرد: در اندیشه تکفیری خشونت به همگان نسبت داده‌ شده و تفاوتی بین شیعه، سنت و مسیحیت و حتی سایر ادیان قائل نیست و این خصیصه تکفیری امکان همکاری همه ادیان را با کنگره فراهم می‌کند.


وی تغییر رفتار ظاهری عربستان نسبت به عملکرد جریان تکفیری را مورد ارزیابی قرارداد و گفت: تنفر جهانیان از اندیشه و عملکرد جریان تکفیری باعث شده که حتی عربستان به‌ظاهر نسبت به عملکرد تکفیری‌ها ابراز ناراحتی کرده و واکنش نشان دهد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی آگاهی جهانیان و تنفر حاصل از عملکرد تکفیری را فرصتی ارزشمند برای مقابله با این اندیشه دانست و بیان کرد: ریشه تکفیر به‌آرامی و در آینده‌ای نزدیک برچیده خواهد شد اما باید نسبت به هر اندیشه افراطی از افراد تندرو در جهان روشنگری لازم انجام شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjedc.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما