سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب : 85729
منبع : خبرگزاری تسنیم

کنگره ملی شهدای قم ‌سال آینده برگزار می‌شود‌

قم نيوز : دبیر کنگره ملی شهدای قم از برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای قم خبر داد.
کنگره ملی شهدای قم ‌سال آینده برگزار می‌شود‌
کنگره ملی شهدای قم ‌سال آینده برگزار می‌شود‌
به گزارش قم نیوز محمدکاظم رضوانی امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز جشنواره فجر در قم برگزار شد به جزئیات برگزاری جشنواره فجر در قم پرداخت و اظهار داشت: سی و هشتمین جشنواره فجر از 15  بهمن تا 21 بهمن در 30 استان کشور برگزار می‌شود و استان قم نیز امسال در مهم‌ترین رویداد بهار حوزه سینما شرکت می‌کند.

مسئول امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تعداد فیلم‌ها را 14 فیلم اعلام کرد و افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده در استان قم 14 فیلم با دو سانس اکران خواهیم داشت و بهای بلیت 15 هزار تومان تعیین‌شده و هر سینما یک‌بار هر فیلم را اکران کرده و 600 صندلی نیز به آن اختصاص داده‌شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره با رویکرد و معرفی کنگره شهدا برگزار می‌شود و چندین برنامه با نگاه به فرهنگ شهدا و ایثار و با توجه به نگاه مقام معظم رهبری به این‌که "قم سرآمد شهید و شهدا" است برنامه‌ریزی‌شده و بخشی از درامد بلیت‌فروشی در اختیار کنگره برای تولیدات سینمایی قرار می‌گیرد.

رضوانی امکان ایجادشده برای هنرمندان را برای تولیدات سینمایی در حوزه شهدا موردتوجه قرارداد و گفت: هنرمندانی که پیگیر ساخت فیلم‌های سینمایی هستند، می‌توانند از این امکانات استفاده کنند و دبیرخانه ساخت فیلم‌های سینمایی نیز به‌زودی شروع به کارکرده و بلیت‌هایی بانام "همت عالی" به مسئولان به فروش می‌رسد.

وی سانس اکران فیلم را در دو سینمای قم اعلام و خاطرنشان کرد: فیلم‌ها در سینما تربیت در ساعت 5 و سانس 7  عصر و در سینما ونوس با نیم ساعت تأخیر ساعت پنج و نیم و 7 و نیم عصر شروع می‌شود.

در ادامه احمد حاجی‌زاده دبیر کنگره  ملی شهدای قم به لزوم معرفی شهدا به نسل سوم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: بعد از گذشت بیش از 30 سال از جنگ ما برای معرفی شهدا به نوجوانان کوتاهی کرده‌ایم و باید بدانیم نخستین راوی شهدا خداوند بوده و پیامبر اکرم(ص) نخستین یادواره را با کمک حضرت زهرا(س) برای حضرت حمزه برگزار کرده است.

دبیر کنگره ملی شهدای قم افزود: با توجه به سفارش مقام معظم رهبری باید کنگره‌ها  دارای دو ویژگی برانگیختگی و آگاهی بوده و با معرفی سبک زندگی خانواده شهدا و آرمان شهدا برگزار شود و همچنین  باید بر اساس ذائقه جوان‌ها و با استفاده از هنر به این موضوع پرداخته شود.

وی با تأکید بر معرفی همه شهدا  بدون در نظر گرفتن  جایگاه و درجه آن‌ها خاطرنشان کرد: فرصت استان قم تنها یک سال بوده و نخستین دستگاهی که وارد این عرصه شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است.

حاجی‌زاده تعداد کمیته‌های فعال برای اجرای کنگره را 17 کمیته اعلام و بیان کرد: کنگره  دارای میز رسانه‌ای است و نیازمند کمک و راهنمایی همه دوستان هستیم  و جشنواره فجر نیز نخستین فرصت فرهنگی و هنری برای معرفی کنگره به‌صورت رسمی در استان قم بوده تا بتوانیم در جامعه برانگیختگی لازم را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcao0na.49nmu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما