شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : 85800
منبع : خبرگزاری فارس

آثار تاریخی قم بیشتر از شیراز است

قم نيوز : مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: در شهر شیراز توجه جدی تر به آثار و ابنیه تاریخی شده، در حالی که آثار تاریخی این شهر کمتر از قم است.
آثار تاریخی قم بیشتر از شیراز است
آثار تاریخی قم بیشتر از شیراز است
به گزارش قم نیوز علیرضا خاکی ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ظرفیت توریستی شهرهای تاریخی اظهار کرد: در این شهرها به دنبال این هستند که جذب توریست و گردشگر را از طریق مرمت ابنیه انجام بدهند.

وی ادامه داد: در شهر شیراز توجه جدی تر به آثار و ابنیه تاریخی شده، در حالی که آثار تاریخی این شهر کمتر از قم است، باید با ایجاد همدلی بین بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امکان بازدید بسیاری از گردشگران از آثار تاریخی قم را به وجود آورد، این شهر به لحاظ بافت تاریخی ناشناخته است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: نه شهرداری و نه اداره کل میراث فرهنگی امکان ورود به تعارض حقوقی در بازارچه کفاشان در قم را ندارند.

خاکی با اشاره به وضعیت بازار قم اظهار کرد: مطالعات بازار کهنه و بازار نو قم که جزو مکان‌های تاریخی هستند، در سال 1396 انجام شد و تهیه برنامه جامع اقدام مشترک هم برای بازار قم صورت گرفت، اما در این زمینه در بخش اجرایی کار جدی انجام نشد، چون هماهنگی وجود نداشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawana.49nmw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما