يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : 86424
منبع : خبرگزاری مهر

تأثیرپذیری فرهنگ عمومی بر ریشه کنی ویروس کرونا

قم نيوز : کرونا ویروس که در حال جولان است با آموزش‌های صحیح از سوی رسانه‌ها و وزارت بهداشت و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی ریشه کن می‌شود و این نشان از تأثیر فرهنگ عمومی بر یک اپیدمی است.
تأثیرپذیری فرهنگ عمومی بر ریشه کنی ویروس کرونا
تأثیرپذیری فرهنگ عمومی بر ریشه کنی ویروس کرونا
به گزارش قم نیوز ماه پایانی سال ۹۸ و انتهای زمستان است. اسفند ماهی که همه در این موقع از سال به فکر خرید شب عید و رونق بازار بودند و این اتفاق حتی در بخش فرهنگی نیز حس می‌شد. در خرید سررسید و تقویم سال نو تا کتاب و محصولات فرهنگی برای دادن عیدی به کودکان و اعضای خانواده و فامیل. در عوض گویا اسفند امسال به گونه دیگری رقم خورد.

خیابان‌های شهر خلوت و مراکز خرید از تجمع ملت برای خریدن مایحتاج خود خالی است و برنامه‌های فرهنگی با اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل اعلام شد. این اتفاق اگر چه تبعات خوبی از قبیل جمع شدن خانواده در کنار هم و پرداختن به کارهای عقب مانده سالیانه و برای برخی هم البته خواندن کتاب و دیدن فیلم‌های بایگانی شده را در برداشت، ولی اضطراب و ترس عمومی در جهت ابتلای به این ویروس را نیز به دنبال داشت.

در این بین، آگاهی بخشی جامعه توسط دیدن ویدیوهای مرتبط به پیشگیری و اطلاع از این بیماری باعث کم رنگ شدن ترس عمومی و به تبع آن، حفظ آرامش و تسلط به شرایط نابهنگام را نیز در پی داشت. البته به حق باید گفت پیام‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی و انعکاس اخبار درست و به موقع توسط اهالی رسانه و مدیران نهادهای ذیربط نیز بی تاثیر نبود.

اینکه اهمیت نظافت در این دوره بر ما بیشتر نمایان شد، در آن تردیدی نیست و لذت بخش بودن دست دادن و دورهمی‌های خانوادگی و دوستان را به یادمان آورد. حتی این را نیز به ما گوشزد کرد که انسانیت ورای دورهمی‌ها و معاشرت کردن هاست و قدر سلامتی را باید بیش از پیش بدانیم.

هر چند که این ویروس، بدی‌هایی را با خود همراه داشت، اما در عوض به جامعه یادآوری کرد که قدر داشته‌هایمان را بدانیم و لذت معاشرت را هیچ وقت به این سادگی از دست ندهیم. چیزی که آدمی به جهت اجتماعی بودن و نیاز درونی خود بدان محتاج است و این را باید بدانیم که با رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تردد در اجتماعات و رعایت اصول درست پیشگیری از این بیماری می‌توانیم از این گذر عبور کنیم.

* فعال فرهنگی و رسانه‌ای
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdoo0j.yt09x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما