يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 86434
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل اوقاف و امورخیریه قم:

تمهیدات بهداشتی در ۱۰۰ بقعه متبرک قم اجرا شد

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: تمهیدات ویژه بهداشتی در ۱۰۰ بقعه متبرک فعال در استان اجرا و تمام برنامه‌های جمعی این اعتاب از جمله اقامه نماز جماعت به صورت موقت متوقف شده است.
تمهیدات بهداشتی در ۱۰۰ بقعه متبرک قم اجرا شد
تمهیدات بهداشتی در ۱۰۰ بقعه متبرک قم اجرا شد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام عباس اسکندری گفت: با توجه به تأکید مقامات بهداشتی و درمانی کشور مبنی بر اهمیت برگزار نشدن تجمع‌ها به عنوان عامل اصلی مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛ تمام برنامه‌های جمعی اعتاب مقدس فعال در قم به طور موقف متوقف شد.

وی ادامه داد: آموزش‌های بهداشتی و پیشگیرانه لازم به خادمان و مسئولان اعتاب مقدس قم داده شده‌است و این اعتاب به صورت مستمر ضد عفونی و جهت اجرای صحیح موارد بهداشتی توسط تیم‌های بازرسی کنترل می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم، افزود: اقامه نماز جماعت، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ویژه برنامه‌های مناسبتی و هرگونه جشنواره، همایش و مسابقه در این اماکن مقدس تا پایدار شدن شرایط به حالت تعلیق درآمده‌است.

وی اظهار داشت: به منظور رعایت حال زائران این اماکن مقدس، برخی بقاع متبرکه از محل موقوفاف خود اقدام به تهیه ماسک و توزیع در میان زائران نموده‌اند که با توجه به کمبود وجود ماسک در استان، امکان اجرای این طرح در تمام این اماکن وجود ندارد.

حجت الاسلام اسکندری با استقبال از استقرار تیم‌های بهداشتی و درمانی در بقعه‌های متبرکه استان گفت: این اداره کل آمادگی دارد تا تیم‌های بهداشتی و درمانی در تمام بقعه‌های این استان مستقر شوند.

وی افزود: تمام نکات آموزشی و بهداشتی به صورت مستمر و روزانه به خادمان بقعه‌های متبرکه استان از طرق سامانه‌های پیامکی ارسال می‌شود ضمن اینکه لوازم بهداشتی از جمله دستکش و ماسک میز برای این خادمان تهیه و توزیع شده‌است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم ادامه داد: ضدعفونی درب‌های ورودی و خروج، ضریح‌های مطهر امام‌زادگان، زائرسراها و تمام صحن‌های این اماکن مقدس به صورت مستمر و روزانه انجام می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceee8v.jh8pxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما