چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 86944
منبع : خبرگزاری ايرنا
مسئول بسیج سازندگی قم:

۱۶۰ گروه جهادگر بسیجی درقم با کرونا مبارزه می‌کنند

قم نيوز : مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم گفت: ۱۶۰ گروه جهادی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی درمیدان مبارزه با کرونا درقم به فعالیت می‌پردازند.
۱۶۰ گروه جهادگر بسیجی درقم با کرونا مبارزه می‌کنند
۱۶۰ گروه جهادگر بسیجی درقم با کرونا مبارزه می‌کنند
به گزارش قم نیوز سرهنگ پاسدار علی دستوری درگفت و گویی، بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) به درخواست دانشگاه علوم پزشکی با حضور ۱۶۰ گروه جهادگر بسیجی در۶ محور اصلی وارد میدان مقابله با ویروس کرونا شده و تا نابودی این ویروس منحوس پای کار خواهند بود.

وی افزود: کمک به عملیات ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی کوچکتر مانند مساجد، عابر بانک‌ها و معابر پیاده از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: طرح کمک به کادر درمانی و مراکز بهداشتی برای پایش سلامت خانوار وآموزش پیشگیری، با هماهنگی علوم پزشکی و با حضور ۴۰ تن از بسیجیان طلاب، اصناف و دانشجو به صورت روزانه اجرا می‌شود.

دستوری بیان کرد: همچنین تاکنون ۲۰۰ هزار بسته محصولات بهداشتی تهیه و در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار قم توزیع گردیده‌است.

وی افزود: همچنین توزیع بسته‌های غذایی معیشتی برای خانواده‌هایی که به دلیل شیوع کرونا کسب و کارشان لطمه خورده نیز از جمله اقدامات بسیج سازندگی است، که از روز گذشته تاکنون ۲ هزار بسته توزیع شده‌است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم خاطرنشان کرد؛ با کمک خیرین و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان روزانه سه هزار ماسک تولید و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد:حضور گروه‌های جهادی و بسیجی درکارخانه‌های تولید مواد ضدعفونی به صورت شبانه‌روزی به تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کمک می کند تا محصول در بازار با قیمت کمتر و فراوانی بیشتر موجود باشد.

بر اساس آخرین آمار شمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور به ۱۶هزار و ۱۶۹ تن رسید، خوشبختانه پنج‌هزار ۳۸۹ تن از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است، متاسفانه ۱۲۵ تن از بیماران جان خود را از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۹۸۸ مورد رسید.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcayona.49niy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما