دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : 8695
ارجمندی عنوان کرد:

فعالیت 83 مرکز اقامتی مجاز در اطراف حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از فعالیت 83 مرکز اقامتی مجاز در اطراف حرم حضرت معصومه (س) خبر داد.
فعالیت 83 مرکز اقامتی مجاز در اطراف حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، علیرضا ارجمندی ضمن اشاره به حضور اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در نمایشگاه جلوه های خدمت ماندگار که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: در غرفه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عملکرد هشت ساله حوزه های مختلف این اداره به نمایش در آمده است، همچنین گزارشی از پیشبرد پروژه موزه انقلاب که از زیرمجموعه های طرح مهر ماندگار است نیز ارائه شده است.

منطقه تاریخی قلی درویش قم
وی افزود: در غرفه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین کتاب هایی مانند کتاب " فرهنگ هفت هزار ساله شهر قم" و کتاب "باستان شناسی و تاریخ قم" تالیف سیامک سرلک نیز به نمایش گذاشته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه در این کتاب ها نتایج پژوهش هایی در زمینه تاریخچه باستان شناسی قم و منطقه باستانی قلی درویش که بین جاده قم و جمکران واقع شده، آمده است، گفت: کاوش های باستان شناسی منطقه قلی درویش از سال ۸۱ آغاز شده است و قدمت این منطقه تاریخی قم به هزاره چهار و پنج پیش از میلاد بر می گردد، البته احداث کاخ موزه ای در این منطقه یکی از برنامه های آتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.

احداث موزه انقلاب در سال آینده
وی با اشاره به نمایش مراحل ساخت موزه انقلاب در نمایشگاه هفته دولت، گفت: محل موزه انقلاب در مجاورت بیت امام خمینی (ره) است و این موزه با مساحت ۹۰۰ متر مربع و زیربنای ۲ هزارو ۴۰۰ متر مربع و در سه طبقه در حال ساخت است.

ارجمندی همچنین با بیان اینکه از جمله امکانات این موزه وجود بخش گنجینه آثار، سالن های مرمت و آزمایشگاه و آمفی تئاتر است، تصریح کرد: اعتبار لازم برای ساخت و تجهیز این موزه، ۳۵ میلیارد ریال تعیین شده که تا به امروز یک و نیم میلیارد ریال تخصیص یافته است و در حال حاضر پروژه به مرحله اجرایی رسیده و چنانچه مابقی اعتبارات نیز هرچه زودتر تعلق بگیرد، سال آینده افتتاح خواهد شد.

بازرسی از اقامتگاه ها
وی همچنین در زمینه بازرسی اقامتگاه‌های زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، اظهار داشت: این بازرسی ها در دو دوره انجام می شود، یکی از این ایام در نوروز و دیگری در تابستان است که البته در تمام دوره تعطیلات ادامه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه این اقامتگاه‌ها شامل انواع هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتع های تفریحی، دفاتر خدمات مسافرتی، واحد های اقامتی استیجاری و مجتمع های پذیرایی بین راهی می‌شوند، گفت: در حال حاضر ۸۳ واحد اقامتی دارای مجوز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشغول به کارهستند و هنوز واحدهای غیر مجازی نیز وجود دارند که باید شناسایی شوند.

انتهای پیام/ 103
https://qomnews.ir/vdcj.heofuqemisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما